Digital marketing

I takt med internettet er blevet en så integreret del af vores hverdag, er det i dag afgørende, at være synlig der hvor din målgruppe starter deres købsrejse.

Med digital marketing kan du være tilstede på de rette medier og enheder, når potentielle søger efter dig, eller det du tilbyder, på det rette tidspunkt og sted.

Bliv ringet op

Hvad er digital marketing?

Digital marketing er markedsføring leveret igennem digitale kanaler, så som sociale medier, web- og mobile applikationer, email, søgemaskiner, websites eller andre nye digitale kanaler. Digital marketing er med andre ord, enhver form for marketing af produkter eller services, som involverer digitale enheder, så som desktops, tablets og smartphones.

Ifølge et studie fra ClickZ, så udgør internet brugere i dag 57% af den globale publikation. I gennemsnit bruger hver person 6 timer og 42 minutter online hver dag. Og i 2021 vil 73% af al onlinesalg komme fra mobil. Dette er et enormt forbrug og med digital marketing, kan du bruge hvert berøringspunkt i dine kunders internetbrug til at nå dig.

E-handel shopper
Digital marketing

Nogle af de største fordele ved digital marketing er, at du igennem kanaler så som sociale medier kan se, hvad din målgruppe synes om dit brand og deres interaktion fra din marketingindsats. Derudover kan den målrettes meget specifikt og spores fra start til slut, så du får fuld gennemsigtighed i, hvad du får af resultater og omsætning fra din investering.

En succesfuld marketingindsats kræver ikke kun, at du sætter realistiske mål. Du er også nød til at forstå din målgruppe, deres interaktion på tværs af medier og enheder. Derudover at have kompetencerne til, at optimere effekten på basis af data. Kontakt os i dag for at høre mere om, hvordan vi kan opfylde dit fulde potentiale med digital marketing.

Digital marketing er markedsføring leveret igennem digitale kanaler, så som sociale medier, web- og mobile applikationer, email, søgemaskiner, websites eller andre nye digitale kanaler. Digital marketing er med andre ord, enhver form for marketing af produkter eller services, som involverer digitale enheder, så som desktops, tablets og smartphones.

Ifølge et studie fra ClickZ, så udgør internet brugere i dag 57% af den globale publikation. I gennemsnit bruger hver person 6 timer og 42 minutter online hver dag. Og i 2021 vil 73% af al onlinesalg komme fra mobil. Dette er et enormt forbrug og med digital marketing, kan du bruge hvert berøringspunkt i dine kunders internetbrug til at nå dig.

E-handel shopper

Nogle af de største fordele ved digital marketing er, at du igennem kanaler så som sociale medier kan se, hvad din målgruppe synes om dit brand og deres interaktion fra din marketingindsats. Derudover kan den målrettes meget specifikt og spores fra start til slut, så du får fuld gennemsigtighed i, hvad du får af resultater og omsætning fra din investering.

En succesfuld marketingindsats kræver ikke kun, at du sætter realistiske mål. Du er også nød til at forstå din målgruppe, deres interaktion på tværs af medier og enheder. Derudover at have kompetencerne til, at optimere effekten på basis af data. Kontakt os i dag for at høre mere om, hvordan vi kan opfylde dit fulde potentiale med digital marketing.

Digital marketing

Indsigt

Få et glimt ind i de mange fordele ved digital marketing.

Digital markedsføring

Med digital markedsføring kan du få dine produkter eller services foran din målgruppe, på det rette tidspunkt og sted. Du kan med andre ord møde dem hvor de allerede bruger deres tid; på internettet.

I vores digital tidsalder, så har alle virksomheder brug for digital markedsføring. Den optimale strategi for din virksomhed, afhænger dog af flere parametre, herunder din målgruppe og forretningsmål.

Lad os kigge på nogle af de typer og muligheder som findes.

Typer af digital marketing

Digital marketing dækker over mange forskellige typer som du bør kende. Her er de mest populære:

  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Content marketing
  • Social Media Marketing (SMM)
  • Pay Per Click (PPC)
  • Affiliate marketing
  • Native advertising
  • Marketing automation
  • Email marketing
  • Online PR
  • Inbound marketing
  • Sponsoreret indhold

Lad os tage en kort gennemgang af disse taktikker og kanalerne, som er involveret i hver af dem.

SEO

Søgemaskineoptimering (SEO) er processen med, at forbedre dit websites rangering i søgemaskiner, heraf øge mængden af organisk trafik til dit website. Både almindelige hjemmesider og webshops kan bidrage af SEO.

Grundlæggende består SEO af on-page og off-page optimering.

Hvad er on-page SEO?

On-page SEO er processen med, at optimere interne elementer på dit website. Dette lige fra indholdet til HTML-koden på dine websider. On-page SEO skal hjælpe søgemaskiner og brugere med at forstå, hvad en webside omhandler.

Hvad er off-page SEO?

Off-page SEO er processen med, at optimere eksterne elementer udenfor dit website. Her arbejdes der hovedsagelig med linkbuilding. Off-page SEO har til hensigt, at øge dine websiders rangering i søgemaskiner.

Content marketing

Content marketing er førende når det kommer til leadgenerering. Taktikken består af i at tiltrække potentielle kunder til dit website, ved at skabe og promovere værdifuldt indhold.

Nogle populære indholdstyper i en content marketing strategi er:

Blogindlæg: Ved at publicere artikler på din virksomheds blog, kan du demonstrere din ekspertise i branchen og generere søgetrafik til dit website. Dette giver dig flere muligheder for at konvertere besøgende til kunder.

E-bøger og whitepapers: E-bøger, whitepapers og andet fyldestgørende indhold er en god måde til, at uddanne din målgruppe. Derudover kan du bytte indhold for læserens kontaktoplysninger, generere leads og flytte folk i din målgruppe igennem deres købsrejse.

Infografikker: Mange brugere foretrækker visuelt indhold. Infografikker kan desuden være gode til, at illustrere og forklare data og koncepter, som ellers kunne være svære at forklare med ord.

Social Media marketing

Social Media Marketing (SMM) er processen med at skabe og dele indhold på sociale medier, med henblik på at opfylde dine forretningsmål. Dette kan være at opnå brandbevidsthed, øge din trafik eller generere leads.

Kanaler som du kan bruge indenfor Social Media Marketing inkluderer bl.a.:

PPC

Pay Per Click (PPC) er en annonceringsmodel, hvor du som annoncør betaler hver gang, en bruger klikke på dine annoncer. En af de mest populære kanaler er Google Ads, hvor du kan få annoncer vist øverst i søgeresultaterne.

Andre kanaler hvor du kan bruge PPC inkluderer:

Betalte annoncer på Facebook: Med Facebook Ads kan du få annoncer ud til en relevant målgruppe igennem forskellige annonceformater. Dette inkludere bl.a. video, billeder, slideshows m.v.

Betalte annoncer på LinkedIn: Med LinkedIn Ads kan du få dit budskab ud til målgruppen igennem forskellige annonceformater. Dette inkluderer bl.a. sponsoreret indhold, InMail, tekstannoncer m.v.

Betalte annoncer på YouTube: Med YouTube Ads kan du få dine produkter eller services ud til målgruppen igennem forskellige videoformater. YouTube er desuden verdens anden største søgemaskiner i dag.

Affiliate marketing

Affiliate marketing er performance-baseret annoncering, hvor du modtager kommision for at promovere andres produkter eller services på dit website. Affiliate marketing kanaler inkluderer bl.a.:

  • Hosting af videoannoncer igennem YouTubes partnerprogram.
  • Opslag med affiliate links fra dine sociale konti eller dit website.

Native advertising

Native advertising er betalte annoncer, der matcher udseendet, følelsen og funktionen af det medieformat, de vises i. Native advertising stikker dog ikke ud som annoncer, men ligner regulært indhold i mediets feed.

Konkrete eksempler herpå er:

  • Annoncer som bliver vist i feeded på Facebook eller Twitter.
  • Annoncer som bliver sammen med Googles organiske søgeresultater.
  • Anbefalede artikler som bliver vist under artiklen du lige har læst.

Fordi native annoncer ofte ligner regulært indhold, så er læserne muligvis ikke klar over, at de kigger på en betalt annonce. Dette kan kompromittere mediets redaktionelle neutralitet.

Marketing automation

Marketing automation refererer til software, der kan automatisere grundlæggende marketingoperationer. Dette kan være opgaver som regelmæssigt gentages i en marketingafdeling, såsom:

Nyhedsbreve: Med email automatisering kan emails automatisk sendes til dine tilmeldinger, på det rette tidspunkt. Det kan også hjælpe dig med at optimere og opbygge antallet af tilmeldinger, så kvaliteten efterhånden øges.

Publicering på sociale medier: Hvis du vil styrke din branding på sociale medier, så er du nød til at udgive regelmæssigt indhold. Med automatiseret planlægning, kan dit indhold automatisk blive promoveret på sociale medier, så du kan fokusere din tid på andre ting.

Pleje af varme leads: At konvertere leads til kunde kan være en lang proces. Du kan ligeledes automatisere denne proces, ved at sende kundeemner specifikke emails, afhængig af deres handlinger. Dette kan f.eks. være når de downloader en e-bog eller udfylder en formular.

Kampagnesporing og rapportering: Marketingkampagner kan indeholde en overflod af informationer om din målgruppe – herunder demografi, e-mails, websider, indhold m.v. Med marketingautomatisering kan disse informationer sorteres og gøres tilgængelig i et mere brugbart format, så som en månedlig marketingrapport, hvorigennem effektiviteten kan spores over tid. 

Email marketing

Virksomheder kan bruge email marketing som en måde til, at kommunikere med deres målgruppe. Disse emails bruges ofte til at promovere indhold, rabatter og begivenheder, som leder brugerne videre til websitet.

Emailtyper som du bl.a. kan benytte i en email marketing kampagne:

  • Emails der gør opmærksom på nyt indhold (blog abonnement).
  • Opfølgende emails til besøgende som har downloadet noget.
  • Emails der byder nye kunder velkommen.
  • Promoveringer af forskellige begivenheder (f.eks. Black Friday).
  • Emails der giver tips og som plejer varme leads.

Online PR

Online PR er processen med, at opnå god dækning af dit brand igennem digitale publikationer, blogs og på andre indholdsbaserede medier. Det minder om traditionel PR, bare online.

Kanaler som du f.eks. kan bruge itl at online PR er:

  • Opbygge relationer med journalister: At kontakte journalister på f.eks. Twitter kan være en god måde til, at opbygge en relation med pressen, som kan hjælpe med at fremme din virksomhed.
  • Svar på anmeldelser af din virksomhed: Når din virksomhed bliver anmeldt – uanset om det er godt eller skidt – så giver det dit brand et personligt præg. Ved at svare på disse anmeldelser, kan du sende et kraftigt budskab og styrke dit digitale omdømme.
  • Engagere din målgruppe til at deltage: Ligesom det er godt at svare på anmeldelser af din virksomhed, så kan du engagere dig i kommentarer til dit indhold eller i andre fora udenfor dit website.

Inbound marketing

Inbound marketing er begrebet for en markedsføringsmetode, hvor du tiltrækker, engagerer og plejer potentielle kunder igennem deres købsrejse, fremfor at presse et brand eller produkt ud til kunderne.

Du kan bruge enhver digital marketingteknik, som er nævnt ovenfor, igennem en inbound marketing strategi, for at skabe en oplevelse der virker for kunden. Her er nogle eksempler på inbound marketing kontra traditionel marketing.

  • Blogging kontra pop-up annoncer
  • Video marketing kontra kommerciel annoncering
  • Email nyhedsbreve kontra email spam

Sponsoreret indhold

Med sponsoreret indhold betaler du en anden virksomhed for at promovere dit indhold, som typisk fremhæver dit brand, dit produkt eller service. Dette indhold er normalt markeret som reklame på udgiverens website.

En populær form for sponsoreret indhold er influencer marketing. Her får sponsorerer annoncøren en influencer, som til gengæld publicerer et indlæg eller en video, der fremhæver virksomhedens produkt eller service.

En anden form for sponsoreret indhold kan være blogindlæg eller en artikel, som inkluderer et link til virksomhedens website eller produkt, med henblik på at skabe mere trafik eller fremhæve virksomhedens brand. 

Hjælp til digital marketing

Vores konsulenter står klar til at hjælpe dig.

Digital marketing er en af de mest nødvendige, men også mest krævende færdigheder i dag. Hvis ikke du kan identificere dine kunder og tilrettelægge din marketingindsats mod, at skabe en gensidigt, fordelagtigt forhold med dem, så taber du kunder og spilder dit marketingbudget. Din digitale strategi er afgørende for, hvorvidt du når dine forretningsmål.

En succesfuld marketingstrategi bygger på data. Den rette forståelse for data gør din digitale markedsføring relevant, hvilket er vigtigere end nogensinde før. Internettet har alt for meget intetsigende reklame, hvor dine kunder søger efter rettidig og nærværende kommunikation. Med data opbygger vi forståelse, relevans og resultater.

Digital strategi
Digital markedsfoering optimering

Som digital marketing bureau, kan vi hjælpe dig med alt fra de strategiske beslutninger, til den praktiske eksekvering og optimering af dit investeringsafkast. Vi samarbejder med med de største annonceudbydere og vores eksperter presser altid grænserne for, hvad der er teknologisk muligt for, at sikre dig de bedste resultater og en høj kundetilfredshed.

Med over 15 års resultater, kan vi administrere dit marketingbudget med udviklede værktøjer og processer, der vil udføre opgaverne mere effektivt. Forvent derfor en pålidelig samarbejdspartner, hvor du kan hvile i at vide, at din marketing er i kompetente hænder. Dermed du kan fokusere på andre vigtige aktiviteter i din forretning.

Digital marketing er en af de mest nødvendige, men også mest krævende færdigheder i dag. Hvis ikke du kan identificere dine kunder og tilrettelægge din marketingindsats mod, at skabe en gensidigt, fordelagtigt forhold med dem, så taber du kunder og spilder dit marketingbudget. Din digitale strategi er afgørende for, hvorvidt du når dine forretningsmål.

En succesfuld marketingstrategi bygger på data. Den rette forståelse for data gør din digitale markedsføring relevant, hvilket er vigtigere end nogensinde før. Internettet har alt for meget intetsigende reklame, hvor dine kunder søger efter rettidig og nærværende kommunikation. Med data opbygger vi forståelse, relevans og resultater.

Digital strategi

Som digital marketing bureau, kan vi hjælpe dig med alt fra de strategiske beslutninger, til den praktiske eksekvering og optimering af dit investeringsafkast. Vi samarbejder med med de største annonceudbydere og vores eksperter presser altid grænserne for, hvad der er teknologisk muligt for, at sikre dig de bedste resultater og en høj kundetilfredshed.

Med over 15 års resultater, kan vi administrere dit marketingbudget med udviklede værktøjer og processer, der vil udføre opgaverne mere effektivt. Forvent derfor en pålidelig samarbejdspartner, hvor du kan hvile i at vide, at din marketing er i kompetente hænder. Dermed du kan fokusere på andre vigtige aktiviteter i din forretning.

Digital markedsfoering optimering

FAQ

Få svar på de mest populære spørgsmål om digital marketing lige nu.

Hvad er en digital marketingstrategi?

En digital marketingstrategi er en plan for, at nå ét eller flere målsætninger, på en fokuseret og realistisk måde. Planen tager hensyn til, hvad din virksomhed gør godt i nuet og hvad der mangler for at nå de målsætninger, som du har sat, så du er mere tilbøjelig til at nå dem.

Hvad er en digital marketingkampagne?

En digital marketingkampagne er redskaberne og processerne, der er nødvendige for at målsætningerne i din marketingstrategi. Det er de handlinger og midlet som skal til, for at bevæge din virksomhed mod et specifikt og digitalt slutmål. En marketingkampagne kræver ofte løbende optimering for at klare sig godt.

Hvorfor bruge et digitalt marketingbureau?

En digital marketingservice hjælper dig med, at øge din synlighed og salget i din virksomhed. Som et digitalt marketingbureau, kan vi hjælpe dig med at alt fra planlægning til eksekvering af en effektiv marketingstrategi, hvor relevante marketingkampagner arbejder sammen om at opfylde din målsætning.

Hvad er digital branding?

Digital branding hører under digital marketing. Digital branding fokuserer på, at skabe bevidsthed omkring dit produkt eller brand. Digital marketing er derimod et helhedsbillede og hjælper dig både med at skabe bevidsthed, salg og opretholde et stærkt kundeforhold.

Hvad er SEM indenfor digital marketing?

SEM står for Search Engine Marketing. Denne form for marketing involverer promovering af websider, ved at forbedre deres synlighed på resultatsider for søgemaskiner (SERPs). Dette kan både opnås igennem sponsorerede søgeresultater, eller SEO, der er optimering til de organiske søgeresultater.

Hvad er brandbevidsthed?

Brandbevidsthed indenfor digital marketing betyder, at skabe en digital identitet til din målgruppe. Det hjælper dig med at skabe og dele viden om dit brand, så det er i målgruppens bevidsthed, når de søger dit produkt. Denne aktivitet er generelt nyttig, hvis du er et nyt brand eller ønsker at styrke dit brands position i et allerede konkurrencepræget marked.