Email marketing

Email er en af de få marketingkanaler, du kan bruge til, at opbygge en autentisk relation med de mennesker, som holder din virksomhed i live.

Med en strategisk tilgang, hjælper vi dig med, at opbygge lister med potentielle kunder, eksekvere effektive mailkampagner, automatisering og sporing.

Vil du ringes op?

Hvad er email marketing?

Email marketing er processen med, at engagere din målgruppe og kunder via email. Det hjælper dig med, at skabe leads og salg, ved at give dine abonnenter og kunder værdifuld information, som hjælper dem med at nå deres mål. Hvis udført korrekt, kan email marketing både være et relationsopbyggende og salgsfremmende værktøj for din virksomhed.

Ifølge HubSpot, så har email marketing det højeste afkast for mindre virksomheder, med salgsfremmende emails som værende den mest populære emailtype. Samtidig melder et andet studie fra Marketing Sherpa, at 72% af alle forbrugere, foretrækker af modtage salgsfremmende beskeder og kommunikation fra virksomheder igennem email.

Nyhedsbrev
Email marketing

Andre trends viser, at virksomheder der investerer i email marketing, i gennemsnit tjener 44 kr. for hver krone brugt, svarende til et afkast på 3.900%. Effekten er derfor signifikant – særligt igennem segmenterede emails, der gør det nemt at levere de mest relevante tilbud og det indhold, som din målgruppe higer efter at modtage fra din virksomhed.

For at få succes med email marketing, så er du nød til at etablere dine målsætninger, opbygge din liste og beslutte, hvilke emailtyper der skal indgå i dine kampagner. Derudover skal du bruge værktøjerne til at eksekvere og måle effekten. Vi kan hjælpe dig med alt fra strategi til eksekvering. Kontakt os i dag for at høre mere om dine vækstmuligheder.

Email marketing er processen med, at engagere din målgruppe og kunder via email. Det hjælper dig med, at skabe leads og salg, ved at give dine abonnenter og kunder værdifuld information, som hjælper dem med at nå deres mål. Hvis udført korrekt, kan email marketing både være et relationsopbyggende og salgsfremmende værktøj for din virksomhed.

Ifølge HubSpot, så har email marketing det højeste afkast for mindre virksomheder, med salgsfremmende emails som værende den mest populære emailtype. Samtidig melder et andet studie fra Marketing Sherpa, at 72% af alle forbrugere, foretrækker af modtage salgsfremmende beskeder og kommunikation fra virksomheder igennem email.

Nyhedsbrev

Andre trends viser, at virksomheder der investerer i email marketing, i gennemsnit tjener 40 kr. for hver krone brugt, svarende til et afkast på 3.900%. Effekten er derfor signifikant – særligt igennem segmenterede emails, der gør det nemt at levere de mest relevante tilbud og det indhold, som din målgruppe higer efter at modtage fra din virksomhed.

For at få succes med email marketing, så er du nød til at etablere dine målsætninger, opbygge din liste og beslutte, hvilke emailtyper der skal indgå i dine kampagner. Derudover skal du bruge værktøjerne til at eksekvere og måle effekten. Vi kan hjælpe dig med alt fra strategi til eksekvering. Kontakt os i dag for at høre mere om dine vækstmuligheder.

Email marketing

Indsigt

Få et glimt ind i de mange fordele ved email marketing.

Email markedsføring

På trods af stigningen i sociale medier og uopfordret email spam, så fortsætter emailkampagner med, at være den mest effektive måde til at skabe konverteringer, pleje kundeemner og øge kundeloyalitet.

Faktisk er email marketing en af de mest omkostningseffektive og fordelagtige strategier indenfor digital marketing. Vi kan hjælpe dig med at udnytte dit fulde potentiale med email markedsføring.

Fordele ved email marketing

Vi har dækket det vigtigste spørgsmål, hvad er email marketing, men er ikke kommet ind på, hvorfor email marketing er så vigtig for din virksomhed. Her er 7 grunde til, at du skal prioritere email marketing.

1. Folk tjekker dagligt deres email

Email er din målgruppes foretrukne kommunikationskanal. I dag tjekker 99% af forbrugere dagligt deres email. Dette kan ikke siges om nogen anden kommunikationskanal.

Det betyder også, at tilpasser du en emailkampagne til din målgruppes behov, så møder du dem hvor de allerede kigger – i deres indbakke. Dette er derfor det perfekte sted, at give din målgruppe beskeder.

2. Du tilskynder målgruppen at besøge din butik

En anden fordel ved email marketing er, at du kan få din målgruppe til at besøge din butik og foretage et køb. Ved at fortælle dine abonnenter om tilbud og begivenheder i butikken, kan du opfordre dem til at besøge den.

Dette er ikke bare en fantastisk måde til at interagere med dine kunder ansigt til ansigt, det giver også målgruppen en chance for, fysisk at se dine produkter, hvilket øger potentialet for et køb markant.

3. Du tilskynder målgruppen at besøge dit website

Hvis ikke du sælger fysiske produkter men derimod tjenesteydelser, så kan du også få dine abonnenter til at besøge dit website, for at læse mere om ydelsen og derimod vinde mere webtrafik.

Webtrafik er vigtigt, fordi det øger kendskabsgraden til dit brand or dine tjenesteydelser. Derudover er der kortere vej til et køb, når du først har fået målgruppen ind på dit website.

4. Du appellerer til din målgruppe med personlige emails

Email er også en god måde til, at vise din målgruppe, at de er vigtige for dig. Dette an du gøre med personalisering af dine emails.

Faktisk siger 74% af marketingfolk, at personaliserede emails øger kundeengagementet. Dette giver god mening, for når du tilpasser dine emails, så appellerer du til abonnentens personlige interesser. Dette kan være på basis af tidligere køb, produkter de har lagt i kurven, sider de har set og mere.

En af de mest grundlæggende former for personalisering er, når du bruger abonnentens navn, så mailen ikke virker som en fast skabelon. Når brugeren ser sit navn i indholdet, ved de, at mailen er rettet til dem.

Vidste du iøvrigt, at en tilpasset emnelinje kan øge åbningsraten med 26%?

Derudover er det muligt, at tilpasse indholdet i selve mailen, så det baserer sig på, hvad abonnenten har søgt efter på dit website, hvad de har tilføjet i deres kurv samt tidligere køb. Og hvorfor ikke tage skridtet videre, hvor du anbefaler produkter som relaterer sig til produkter, som abonnenten tidligere har købt?

Mulighederne for personalisering er enorme.

5. Email marketing har den højeste ROI

Fra et forretningsperspektiv, så er dit investeringsafkast afgørende for din virksomhed. Dit investeringsafkast (ROI) er en direkte måling af hvad du tjener, i forhold til dine investeringsomkostninger.

Som vi var omkring indledningsvis, så har email marketing en imponerende ROI på 3.900%. Med en så høj ROI, så er der ingen grund til, at du ikke medtager emailkampagner i dit marketing-mix.

6. Du opnår en høj klikfrekvens med emails

En af de vigtigste mål indenfor digital marketing er, at øge antallet af kliks til dit website. Dette gælder uanset om vi taler Facebook annoncering, Google annoncering, SEO eller i dette tilfælde, email marketing.

Faktisk får emails 6 gange flere kliks sammenlignet med tweets.

7. Email marketing konverterer

Hvis du er på udkig efter en marketingtaktik der skaber konverteringer, så kommer du ikke udenom email marketing.

Faktisk skaber emailkampagner flere konverteringer end nogen anden kanal, herunder både søgemaskinemarkedsføring og annoncering på sociale medier.

Konverteringer er det der holder din virksomhed i live. Det er salg af dine produkter eller tjenesteydelser samt handlinger, der har en reel værdi for din virksomhed. Hvis ikke dine marketingkampagner konverterer, så har du en stor udfordring. Og hvis du vil øge antallet af konverteringer, så er email marketing en fantastisk måde at gøre det på.

Typer af email kampagner

En vellykket emailkampagner får din målgruppe til at handle, engagere sig i din virksomhed og hjælper dig med, at få flere kundeemner og salg. Her er 9 populære typer, som vi kan hjælpe din virksomhed med.

1. Velkomstmails

Når du modtager en ny tilmelding til dit nyhedsbrev, hvorfor så ikke skabe et godt førstehåndsindtryk? Dette er præcis hvad velkomstmail serien er til for og effekten har vist sig at være rigtig positiv.

Ved at sende en serie af 3-5 emails, har du en oplagt mulighed for at lære din nye abonnement at kende. Du kan f.eks. fortælle dem om deres fordele som abonnement med mere, når de er klar til at høre fra dig.

Her er nogle eksempler på en serie af velkomstmails:

  1. Introduktion og fremvisning af dit brand. Her kan du også oplyse dem om fordele, takke for deres tilmelding og eventuelt give en lille gave.
  2. Inviter dem eventuelt til dine sociale medier eller en kommende begivenhed, som du tror kunne have deres interesse.
  3. Lær mere om dem, f.eks. ved at oplyse dem om deres profil, hvor de kan udfylde flere personoplysninger, så som deres fødselsdag og hvordan de fandt dig.

Det er en god idé, at sende disse mails kort efter en ny tilmelding. Venter du for længe, så kan det lede til en højere spamscore, fordi abonnenterne simpelhen har glemt, at de tilmeldte sig dit nyhedsbrev.

Flere studier har vist, at velkomstmails har en høj åbningsrate, click-throughs og ligeledes genererer mere salg. De er derfor særdeles effektive.

2. Den salgsfremmende kampagne

Dette er den mest almindelige form for kampagne og er sikkert også den, som du er mest bekendt med. Der er nemlig en god chance for, at du modtager en eller flere af disse emails i løbet af dagen.

Her har du mulighed for, at promovere dine produkter overfor dine abonnenter. Her er nogle ting som vi oplever kan forbedre den traditionelle salgsfremmende kampagne:

  • Fremkald følelser
  • Tilføj humor
  • Gør dem nysgerrige
  • Giv dem et gratis produkt
  • Brug slogans fra populær musik eller film
  • Brug farver, billeder og skrifttyper der fanger opmærksomheden

Derudover kan ovenstående kombineres i den rette kontekst.

3. Den sæsonbestemte kampagne

Hvis din virksomhed er sæsonbaseret, så kan du også få meget ud af email markedsføring. Dette gælder også for særlige dage, så som Black Friday, Valentines Day og andre begivenheder.

Denne kampagnetype kan være en serie af emails, der sendes ud inden begivenheden og som en opfølgning, hvilket betyder, at du har mange muligheder for at sende målrettet emails.

Her er nogle overvejelser, som vi gør os når vi sætter en sæsonbestemt kampagne op for kunder:

  • Vi sætter os godt ind i din sæson og efterspørgslen.
  • Vi starter disse mails tidligt, da folk ofte modtager mange mails både før og henover en begivenhed.
  • Vi tilpasse skabelonen, så den matcher stilen, farverne og kommunikationen til den pågældende begivenhed.
  • Vi kan opfordre din målgruppe til at handle hurtigt. F.eks. med en deadline eller hvis du har et begrænset lager.

4. automatiserede emails

Dette er automatisering som altid er online – selv når du er offline. Med automatiserede emails, kan du sende en serie af målrettede og relevante emails, afhænger af brugernes adfærd.

Dette kan f.eks. være når brugeren klikker på et link i en af dine salgsfremmende emails, lægger et produkt i kurven men undlader at gennemføre købet.

Det kan også være når brugeren udfylder en formular, hvorefter du mailer en gratis PDF til brugeren. Eller når brugeren udfylder et spørgeskema. Disse og andre handlinger, kan aktivere en serie af emails.

Faktisk viser flere studier, at automatiserede emails yder 3 gange bedre end plejende eller sporadiske emailkampagner.

Her er 4 automatiserede handlinger, som vi oplever gode resultater med:

  • Kampagneaktivitet: En email sendes til en person, som tilmeldte sig en ny kampagneliste, åbnede/ikke-åbnede en specifik kampagne eller klikkede/ikke-klikkede på et specifikt link.
  • Listestyring: En email sendes til en abonnent, når nogen manuelt tilføjer mailadressen til en liste, eller hvis de selv tilmelder sig.
  • Workflow-aktivitet: En email sendes når en abonnent åbner, ikke åbner eller klikker på et link i en tidligere automatiseret email i din serie.
  • E-handel: En email sendes når en kunde, som køber et produkt, et specifikt produkt, ikke har købt et andet produkt, har efterladt et produkt i kurven eller vist interesse for et produkt fra en tidligere email.

5. Opfølgning på køb

Noget vi desværre ser alt for lidt af, er virksomheder som glemmer at følge op på kundernes køb. Dette er en skam, da opfølgende emails kan have en plejende effekt, der kan opbygge kundens loyalitet til dit brand.

Denne emailserie har dog ikke til formål at sælge, men derimod at følge op på et køb. Hvis kunden f.eks. har købt træningsudstyr på din webshop, så kan du automatisk sende en email efter købet, der både styrker kundens beslutning om at foretage købet og samtidig bygger brandloyalitet.

Dette kunne f.eks. være tips til, hvordan kunden får mest ud af træningsudstyret i form af nogle gratis træningsvideoer eller en visuel guide. Dette skaber tillid og glæde hos kunden, fordi du leverer værdi, selvom du allerede har gennemført salget.

Hver af disse emails plejer dine kunder, og kan bidrage til efterfølgende mersalg og krydssalg på et senere tidspunkt.

6. Den sociale kampagne

Den sociale emailkampagne er en, er krydser kanaler fra email til sociale medier og potentielt set går tilbage til email igen.

Det er en kampagne der via email, forsøger at engagere folk i deres nyhedsfeed. Dette er der rig mulighed for, på medier så som Facebook og Instagram. Det kan være igennem konkurrencer eller blot venlige opfordringer.

Hvis du f.eks. har solgt en køkkenmaskine, så kunne du bede kunderne om, at dele billeder af opskrifter, som er lavet med maskinen på Pinterest, Instagram, Facebook eller et andet socialt medie.

Her er det kun fantasien der sætter grænserne.

7. Nyhedsbrevet

Selvom det ikke teknisk set er en kampagne, fordi det kan fortsætte på ubestemt tid, så gør nyhedsbrevet det muligt, at have en regelmæssig kommunikation imellem din virksomhed og dine abonnenter.

Når nyhedsbreve udføres “smart”, så kan du opnå mange fordele ved disse emails og samtidig undgå, at modtagerne bliver træt af dem. Derudover behøves de ikke altid omhandle det samme.

Nyhedsbreve kan både bruges til, at holde din abonnenter orienteret omkring produktlanceringer, vidensdeling/uddannelse eller bare underholdning.

Samtidig kan nyhedsbreve bruges som et værktøj til, at holde dit brand i målgruppens tanker, opbygge brandloyalitet og levere indhold, der konverterer potentielle kunder til nye kunder.

8. Den forladte kurv

Ligesom andre automatiserede emailserier, så kan disse sendes afsted, på basis af brugernes handlinger. I dette tilfælde, når brugeren tilføjer en vare til kurven, men undlader at gennemføre købet. 

Når det sker, kan du f.eks. sende en email, der tilbyder et incitament så som:

Hej, vi har reserveret kurven med dine varer. Her er en rabatkode på 10% for, at opmuntre dig til at gennemføre dit køb. Rabatkoden gælder i 24 timer.

Ligesom med velkomstmails, så har denne emailtype tendens til at få markant højere åbningsrater og konverteringer. Dog er de også mere sofistikerede for begyndere af implementere.

Uanset hvad, så har denne emailserie vist sig at være særdeles effektiv, hvorfor den bør tænkes ind i din email marketing.

9. Den genaktiverende kampagne

Dette er en emailserie, som sendes til abonnenter, der har været inaktive i længere tid. I gennemsnit taler man om, at emaillister har ca. 25-30% inaktive brugere, hvilket kan skyldes, at abonnenter skifter emails.

Generelt ser vi meget stor forskel på, hvor mange inaktive brugere emaillister har. Dette på tværs af mange forskellige brancher. Men selvom inaktive brugere er meget normalt i dag, så bør du alligevel forsøge at genaktivere dem.

Hvis du f.eks. har en gruppe af abonnenter, som ikke har åbnet deres email i 6 måneder, så kan dit mål være, at forsøge at skabe en handling fra dem. Hvis dette ikke sker, så kan du rense/fjerne dem fra din emailliste.

Hjælp til email marketing

Vores konsulenter står klar til at hjælpe dig.

Email marketing er en af de absolut bedste metoder til, at øge kendskabet til dit brand, minde folk om din virksomhed og få kunderne til at komme tilbage efter mere. Men for at få det bedste resultat ud af din email marketing, så kræver det stærke kampagner, der sikrer, at dine abonnenter modtager den rette information, på det rette tidspunkt.

I dag spiller email en afgørende rolle indenfor digital marketing. Når alt kommer til alt, så genererer email 50% mere salg end nogen anden metode indenfor leadgenerering. Og fordi en stor procentdel af din målgruppe bruger mobile enheder, så kan din virksomhed opnå stor værdi, ved at række ud til disse potentielle kunder via relevante og nærværende emails.

Nyhedsbrev tilmeldinger
Email abonnenter

Email marketing er også alsidig. Du kan bruge emails til at opnå en lang række fordele og resultater for din virksomhed. Email kampagner er både gode til, at annonce nye produkter, byde nye kunder velkommen, anmode om kundefeedback, sende ordreopdateringer og meget mere. Mulighederne indenfor email kampagner er derfor vidtgående.

Email marketing er et kommunikationsmiddel med nuværende og potentielle kunder. Uanset om du vil opbygge kundetillid, øge forståelsen for dit brand eller produkter, så kan emails fremme forholdet med dine kunder, pleje kundeemner og give mere salg. Vi du i gang med din email markedsføring? Kontakt os i dag og hør hvordan vi kan hjælpe dig.

Email marketing er en af de absolut bedste metoder til, at øge kendskabet til dit brand, minde folk om din virksomhed og få kunderne til at komme tilbage efter mere. Men for at få det bedste resultat ud af din email marketing, så kræver det stærke kampagner, der sikrer, at dine abonnenter modtager den rette information, på det rette tidspunkt.

I dag spiller email en afgørende rolle indenfor digital marketing. Når alt kommer til alt, så genererer email 50% mere salg end nogen anden metode indenfor leadgenerering. Og fordi en stor procentdel af din målgruppe bruger mobile enheder, så kan din virksomhed opnå stor værdi, ved at række ud til disse potentielle kunder via relevante og nærværende emails.

Nyhedsbrev tilmeldinger

Email marketing er også alsidig. Du kan bruge emails til at opnå en lang række fordele og resultater for din virksomhed. Email kampagner er både gode til, at annonce nye produkter, byde nye kunder velkommen, anmode om kundefeedback, sende ordreopdateringer og meget mere. Mulighederne indenfor email kampagner er derfor vidtgående.

Email marketing er et kommunikationsmiddel med nuværende og potentielle kunder. Uanset om du vil opbygge kundetillid, øge forståelsen for dit brand eller produkter, så kan emails fremme forholdet med dine kunder, pleje kundeemner og give mere salg. Vi du i gang med din email markedsføring? Kontakt os i dag og hør hvordan vi kan hjælpe dig.

Email abonnenter

FAQ

Få svar på de mest populære spørgsmål om email marketing lige nu.

Hvor ofte skal jeg sende emails?

Du bør sene emails så ofte som folk vil høre fra dig. Det finder du kun ud af, ved at køre tests, der hjælper dig med at bestemme, hvor meget der er for meget. Vores systemer benytter algoritmer der automatisk optimerer udsendelsen, til den frekvens som har den mest positive effekt på din målgruppe.

Hvordan undgår jeg at emails går i spam?

Den største ting du kan gøre, for at holde dig uden af spammappen er, at arbejde med en emailliste, som du selv har bygget – ikke en som du har købt/lejet. Du bør også følge bedste praksis, i forhold til at identificere dine abonnenter, gøre det nemt at framelde, segmentere dine lister og tilpasse dit indhold.

Hvad betyder åbningsrate og klikfrekvens?

En åbningsrate (open rates) er procentdelen af abonnenter, der har åbnet din email, i forhold til det samlede antal, der modtog den. Klikfrekvens (clickthrough rate eller CTR), er procentdelen af personer, der klikkede på et link i din email, i forhold til det samlede antal, der åbnede den.

Kan jeg teste emnelinjen i mine emails?

Nogle emnelinjer virker bedre end andre og de er ofte korte, venlige og handlingsorienterede. Den optimale emnelinje afhænger dog at din målgruppe. Her har vi værktøjer, der kan split-teste emnelinjer, for at finde ud af, hvad der bliver taget bedst imod, og skaber de bedste resultater for din virksomhed.

Hvad er forskellen på hård og soft bounce?

Når en email bouncer, så betyder det, at mailen ikke kunne leveres til emailadressen. En hård afvisning betyder, at den mislykkedes af en permanent årsag. F.eks. en ugyldig eller blokeret emailadresse. En blød afvisning skyldes derimod et midlertidigt problem. F.eks. en fuld indbakke eller utilgængelig tjeneste.

Hvad er et nyhedsbrev?

Nyhedsbreve er bare en emailtype ud af mange, under paraplyen som kaldes email marketing. Et nyhedsbrev er typisk en email omkring et emne, som fremmer forskelligt indhold, med det formål, at få abonnenten til at læse indholdet. Email nyhedsbreve kan dog også fremme særlige tilbud med mere.

Digital marketing

Digital marketing

Få eksklusive tilbud, nyheder og stærke marketingtips tilsendt på mail.

Tak for din tilmelding!