SEO analyse

Har din hjemmeside tekniske fejl eller mangler, så kan det helt eller delvist begrænse dets synlighed og potentiale for, at rangere på dine vigtigste søgeord i Google.

Med vores 360-graders SEO analyse, identificerer vi tekniske problemer på din hjemmeside, udarbejder en prioriteret køreplan til forbedringer og hjælper dig med implementeringen.

Vil du ringes op?

Hvad er en SEO analyse?

En SEO analyse er en systematisk gennemgang af dit website, der identificerer tekniske og indholdsmæssige problemer, såvel som uudnyttede muligheder, der kan resultere i højere organiske placeringer, mere trafik og flere kundeemner.

En SEO rapport består af en handlingsplan, med prioriterede forbedringerstiltag af dit website. Her kan du se, hvad der skal forbedres og hvordan det gøres i praksis, så du kan fokusere 100% på de forbedringer, der vil have størst indflydelse på din SEO.

Hvornår har jeg brug for en SEO analyse?

Er dit website der hvor du vil have det, men ser du ikke vækst i organisk vækst eller placeringer, som dine konkurrenter har? Så har du brug for en SEO analyse. Her er flere populære scenarier, hvor vi anbefaler en SEO analyse:

  • Du har lanceret et nyt website eller flyttet domæne
  • Du har foretaget en stor ændring af din website arkitektur
  • Du har haft en større tilbagegang i dine søgeordsplaceringer
  • Du har en høj afvisningsprocent og/eller lav brugerengagement
  • Du har ikke oplevet fremgang i søgeresultaterne i længere tid

En SEO analyse er desuden en proces som bør køres regelmæssigt. Vi anbefaler som udgangspunkt en gang om året eller ved ovenstående ændringer. Du kan med andre ord betragte analysen, som et “sundhedstjek” af dit website.

Formålet med en SEO analyse

Formålet med en SEO analyse er, at identificere grundlæggende SEO problemer, der påvirker din organiske synlighed i Google. Derudover at identificere nye muligheder, som du ikke allerede udnytter til din fordel. Analysen afslører blandt andet:

  • Tekniske SEO problemer
  • Website struktur problemer
  • On page SEO problemer
  • Off page SEO problemer
  • Brugeroplevelse problemer
  • Indholdsmuligheder
  • Indblik i konkurrencelandskabet

Der er med andre ord tale om en 360-graders analyse, der kigger hele vejen rundt om dit website. Vi giver dig den fornødne viden og værktøjerne til, at løfte din SEO til nye højder, ved at fokusere på de ting der har størst SEO-effekt.

Hvad kan jeg forvente af SEO analysen?

Med udgangspunkt i analysen modtager du en teknisk SEO rapport, med konkrete anbefalinger til, at forbedre din organiske synlighed i Google. Med bedre synlighed, vil du modtage mere trafik og leads fra søgemaskinerne.

I SEO rapporten får du en handlingsplan, der overordnet hjælper dig med at:

  1. Identificere hvilke ændringer der skal laves
  2. Få overblik over dit websites SEO-effektivitet
  3. Afdække dit websites svagheder og rette dem
  4. Sammenligne dig med konkurrenter og udnytte det til din fordel
  5. Sætte nogle forventninger til dit websites fremtid

SEO analysen hjælper dig altså også med, at sætte forventninger til dit websites fremtid. Vi arbejder f.eks. med målsætninger for alle vores kunder og her medvirker analysen til, at vi kan sætte realistiske mål og fokusere på den rette optimering til at nå dem.

Hvis ikke du er teknisk anlagt, så hjælper vi gerne med, at implementere flere af forbedringerne, eventuelt i samspil med din webudvikler.

Tekniske analyser

Hvor SEO analysen er en sammensætning af flere tekniske analyser, så tilbyder vi selvfølgelig også disse som en seperat pakke. Vi anbefaler typisk at køre disse analyser hvert halve år, afhængig af din branche.

Søgeordsanalyse

En søgeordsanalyse er processen med, at identificere, analysere og udvælge søgeord, som din målgruppe bruger til at finde det du tilbyder. Målet er at finde frem til de søgeord, der vil generere kvalificeret trafik til dit website.

At finde de rette søgeord er ikke kun en nødvendighed indenfor SEO. Det er også et afgørende element indenfor content marketing, fordi det hjælper dig med, at finde ideer til indhold, som din målgruppe faktisk interesserer sig for.

Indholdsanalyse

En indholdsanalyse er en bred analyse af indholdet på dit website. Indholdet analyseres for svagheder, uudnyttede muligheder og tekniske mangler i forhold til SEO. Analysen udarbejdes som regel på basis af en søgeordsanalyse.

At øge kvaliteten af dit indhold, har afgørende betydning for din SEO. Hvis ikke dit indhold er målrettet og optimeret, så bliver du nedtonet i Google. Dette betyder, at den kvalificeret trafik du ellers skulle have, lige nu går til dine konkurrenter.

Linkanalyse

En linkanalyse er en teknisk analyse af dit websites backlinks. Her får du belyst de problemer, som der måtte være med din linkprofil. Derudover hvilke muligheder og typer af backlinks, som du bør arbejde med fremadrettet.

At få belyst din linkprofil med en linkanalyse, er en god idé, hvis du er i tvivl om hvorvidt din linkbuilding er på rette kurs og “sund” for dit website. Den kan også hjælpe dig med, at rette op på dit website, hvis du f.eks. er ramt af en søgemaskinestraf.

Hvis du er interesseret i at høre mere om ovenstående eller ønsker en komplet SEO analyse, så kontakt os gerne for et tilbud.