LinkedIn

LinkedIn er verdens største professionelle netværk. Med 2+ millioner brugere i Danmark, kan du nemt og hurtigt, komme i kontakt med flere beslutningstagere. 

Med LinkedIn kan vi målrette dine potentielle kunder og sælger du B2B, så er succesraten på leadgenerering høj, med målrettede annoncer og content marketing.

Bliv ringet op

Hvad er LinkedIn Ads?

LinkedIn Ads er annoncering igennem målrettede annoncer og indhold, der kan hjælpe virksomheder med, at opnå specifikke forretningsformål. Selvom LinkedIn Ads er en B2B juggernaut, så er netværket ikke kun for B2B-virksomheder. Med den rette annoncestrategi, så kan langt de fleste virksomheder komme i kontakt med potentielle kunder.

Fordele ved LinkedIn annoncering er mange. Platformen har over 2 millioner brugere i Danmark, som giver dig adgang til et stort publikum med aktuelle oplysninger om f.eks. lokation, job, erhvervserfaring, alder, færdigheder, lokation m.m. Dette gør det muligt, at køre hypermålrettede kampagner, hvor du får mest værdi ud af dit annonceforbrug.

LinkedIn annoncering
LinkedIn Ads

LinkedIn annoncer virker. Faktisk ligger den gennemsnitlige konverteringsrate på ca. 9% via sponsoreret indhold, der betragtes som den bedste B2B-annoncering, på grund af kvaliteten af leads fra en LinkedIn-kampagne vs. en Facebook, Twitter eller Google-kampagne. Dette gør det nemt at skabe en succesfuld kampagne, selv med et lille annoncebudget.

Vi kan hjælpe dig med, at skabe succesfulde kampagner, der kombinerer målrettede annoncer med en veldefineret målgruppe. Ved hjælp af teknologier så som sponsoreret indhold, remarketing, sponsoreret InMail og dynamiske annoncer, skaber vi kontakten til dine potentielle kunder og konverterer trafikken til værdifulde handlinger.

LinkedIn Ads er annoncering igennem målrettede annoncer og indhold, der kan hjælpe virksomheder med, at opnå specifikke forretningsformål. Selvom LinkedIn Ads er en B2B juggernaut, så er netværket ikke kun for B2B-virksomheder. Med den rette annoncestrategi, så kan langt de fleste virksomheder komme i kontakt med potentielle kunder.

Fordele ved LinkedIn annoncering er mange. Platformen har over 2 millioner brugere i Danmark, som giver dig adgang til et stort publikum med aktuelle oplysninger om f.eks. lokation, job, erhvervserfaring, alder, færdigheder, lokation m.m. Dette gør det muligt, at køre hypermålrettede kampagner, hvor du får mest værdi ud af dit annonceforbrug.

LinkedIn annoncering

LinkedIn annoncer virker. Faktisk ligger den gennemsnitlige konverteringsrate på ca. 9% via sponsoreret indhold, der betragtes som den bedste B2B-annoncering, på grund af kvaliteten af leads fra en LinkedIn-kampagne vs. en Facebook, Twitter eller Google-kampagne. Dette gør det nemt at skabe en succesfuld kampagne, selv med et lille annoncebudget.

Vi kan hjælpe dig med, at skabe succesfulde kampagner, der kombinerer målrettede annoncer med en veldefineret målgruppe. Ved hjælp af teknologier så som sponsoreret indhold, remarketing, sponsoreret InMail og dynamiske annoncer, skaber vi kontakten til dine potentielle kunder og konverterer trafikken til værdifulde handlinger.

LinkedIn Ads

Indsigt

Få et glimt ind i de mange fordele ved annoncering på LinkedIn.

LinkedIn annoncering

Med LinkedIn annoncering kan du nå ud til potentielle kunder, hvor omkring 10% af LinkedIn-medlemmerne er beslutningstagere i deres virksomheder. I dag har LinkedIn 2 millioner aktive brugere i Danmark.

Derudover er LinkedIn annoncer op til 277% mere effektive end Facebook til B2B leadgenerering, hvorfor ca. 65% af B2B virksomheder har valgt LinkedIn annoncer, som en del af deres markedsføring.

Målsætning

Inden vi opretter din LinkedIn annonce, så opbygger vi en dyb forståelse for din målgruppe og definerer ét eller flere kampagnemål:

  • Brandkendskab
  • Webstedsbesøg
  • Engagement
  • Videovisninger
  • Leads
  • Webstedskonverteringer
  • Jobansøgere

På basis af dine kampagnemål, fastsætter vi den bedste bud- og annoncestrategi, aftaler dit annoncebudget og beslutter os for, hvilke annoncetyper der vil have størst effekt.

Typer af LinkedIn annoncer

Når vi opretter dine LinkedIn annoncer, så gør vi brug af én eller flere annoncetyper til at få dit budskab igennem:

  1. Sponseret indhold
  2. Direkte sponseret indhold
  3. InMail
  4. Tekstannoncer
  5. Dynamiske annoncer

Lad os tage et mere detaljeret kig på de forskellige LinkedIn annoncer.

1. Sponseret indhold

Sponseret indhold er en opdatering fra din LinkedIn virksomhedsside og kan inkludere billedannoncer, karruselannoncer og videoannoncer. Disse annoncer kan vises til LinkedIn-medlemmer, som følger siden, eller passer til de målgruppekriterier, som defineres for kampagnen.

Hvis du ønsker at booste antallet af følgere, øge trafikken til dit website, skabe opmærksomhed omkring et event eller bare opbygge brandkendskab, så er sponseret indhold et rigtig godt valg.

Generelt sender disse annoncer ikke kun mere trafik til dit website. De øger også interaktionen med din LinkedIn virksomhedsside. Annoncerne kan vises i brugernes nyhedsfeed, eller i højre side på desktop-computere.

2. Direkte sponseret indhold

Direkte sponseret indhold bliver ikke vist på din LinkedIn virksomhedsside. Dette betyder at annoncerne kan tilpasses, testes og forbedres i forhold til din målgruppe, uden at det optager plads på LinkedIn virksomhedssiden.

Her sponseres indholdet på vegne af virksomheden. Direkte annoncer har de samme fordele som sponsoreret indhold, men med evnen til at vælge en mere målrettet målgruppe.

3. InMail

Sponsoreret InMail gør det muligt, at sende beskeder direkte til din målgruppes indbakke, som du ikke i forvejen har forbindelse til.

InMail er særligt effektive til at generere B2B leads og målretter kun aktive LinkedIn-medlemmer, så din annonce ikke lander i en forladt indbakke.

Andre mål med en InMail kampagne kan være promovering af en begivenhed, og skabe engagement med vigtige beslutningstagere eller potentielle kunder hos målrettede virksomheder.

4. Tekstannoncer

LinkedIn tekstannoncer er simple, korte og består af en overskrift, en kort tekst og eventuelt et billede. Annoncerne vises øverst på siden eller i højrebjælken og kan målrettes ud fra demografi, interesser m.m.

Tekstannoncer kan bruges i forbindelse med flere mål, herunder ønsket om at skabe brandkendskab, websitetrafik, engagement og konverteringer. Tekstannoncer kan fungere fint, som et supplement til andre annoncetyper.

5. Dynamiske annoncer

Dynamiske annoncer er mere personlige og skræddersyet på basis af data i din målgruppes LinkedIn-profiler. Det kan f.eks. være på basis af en jobtitel, et virksomhedsnavn, profilbillede m.m.

Der findes 3 forskellige formater, som vi bruger til dynamiske annoncer:

  • Følgeannoncer: Brugt til at udvide din rækkevidde, ved at promovere din LinkedIn virksomhedsside og opfordre medlemmer til at følge den.
  • Spotlight annoncer: Bedst for indhold der placerer din virksomhed som en ekspert. Fremvis f.eks. dit produkt, din tjeneste, begivenhed eller dit indhold. Med den rette opsætning er disse annoncer særligt gode til leadgenerering. Når medlemmer klikker på din annonce, så bliver de ført til dit website eller anden destinationsside.
  • Jobannoncer: Udvider ansøgerpuljen til dit jobopslag og overbevis de bedste kandidater om, at søge en stilling i din virksomhed.

De bedste annoncer opfordrer altid til handling, baseret på det budskab, som du prøver at få igennem.

Målretning

Under opsætningen af din LinkedIn-kampagne, matcher vi annonceformatet med din målgruppe og målretningskriterier, der sikrer, at dit budskab kommer ud til de rette personer, når de er mest engagerede.

Med LinkedIn Ads har vi flere målretningsmuligheder:

  • Beliggenhed: Baseret på hvor målgruppen bor eller opholder sig.
  • Målretningsfiltre: Har flere kriterier indenfor virksomhed, demografi, uddannelse, arbejdserfaring og interesser.
  • Matched Audiences: Personer der tidligere har besøgt dit website (retargeting), konto- og kontaktmålretning (lister), kontaktmålretning og lookalikemålgrupper.
  • Målgruppens størrelse: Vi finder den optimale størrelse på målgruppen, som minimum er på 300 medlemmer. LinkedIn anbefaler som udgangspunkt en målgruppe på 50.000, for at den ikke bliver for snæver. Ved sponsoreret indhold og meddelelser anbefales minimum 300.000. Og ved tekstannoncer anbefaler et sted imellem 60.000 – 400.000.
  • Relationer mellem målretningsvalg: Vi målretter forskellige kombinationer 

Jo mere relevant dine annoncer er for brugeren, jo mere succes får du med din annoncering. Derfor tager vi os altid god tid til, at finde de rette målretningsvalg for din LinkedIn annoncering.

Hjælp til LinkedIn

Vores konsulenter står klar til at hjælpe dig.

Annoncering og sponseret indhold på LinkedIn, giver dig muligheden for, at forbinde med potentielle kunder. En succesfuld kampagner kræver dog både en god forståelse for din målgruppe, hvad du vil opnå og erfaring med LinkedIn Ads, i takt med at der løbende kommer nye funktioner til. For mange virksomheder kan det nemt virke uoverskueligt.

Derudover er det vigtigt, at være opmærksom på effektiviteten af din kampagne, i forhold til dine forretningsmål. Hvor meget må et lead koste og hvad er den bedste annoncestrategi? Med den rette forståelse for dette og rutinemæssig optimering, bliver det muligt, at forbedre dit investeringsafkast og presse større værdi ud af dit annonceforbrug.

LinkedIn Marketing Solutions
LinkedIn annonce

Som annoncebureau kan vi give dig svarene på alt fra det strategiske til det praktiske arbejde med LinkedIn annoncering. Sammen definerer vi målgruppen og de forretningsmål, som er central for din kampagnes succes. Herefter tager vi ansvar for opsætningen og den løbende optimering, der får dit budskab igennem og skaber flere kunder.

Med mere end 15 års erfaring med LinkedIn, kan du være sikker på, at din annoncering er i kompetente hænder. I dag varetager vi med stor succes, annonceringen for både små og store virksomheder. Kontakt os gerne for mere information og en god dialog om, hvordan vi kan skabe større vækst for din virksomhed igennem LinkedIn Ads.

Annoncering og sponseret indhold på LinkedIn, giver dig muligheden for, at forbinde med potentielle kunder. En succesfuld kampagner kræver dog både en god forståelse for din målgruppe, hvad du vil opnå og erfaring med LinkedIn Ads, i takt med at der løbende kommer nye funktioner til. For mange virksomheder kan det nemt virke uoverskueligt.

Derudover er det vigtigt, at være opmærksom på effektiviteten af din kampagne, i forhold til dine forretningsmål. Hvor meget må et lead koste og hvad er den bedste annoncestrategi? Med den rette forståelse for dette og rutinemæssig optimering, bliver det muligt, at forbedre dit investeringsafkast og presse større værdi ud af dit annonceforbrug.

LinkedIn Marketing Solutions

Som annoncebureau kan vi give dig svarene på alt fra det strategiske til det praktiske arbejde med LinkedIn annoncering. Sammen definerer vi målgruppen og de forretningsmål, som er central for din kampagnes succes. Herefter tager vi ansvar for opsætningen og den løbende optimering, der får dit budskab igennem og skaber flere kunder.

Med mere end 15 års erfaring med LinkedIn, kan du være sikker på, at din annoncering er i kompetente hænder. I dag varetager vi med stor succes, annonceringen for både små og store virksomheder. Kontakt os gerne for mere information og en god dialog om, hvordan vi kan skabe større vækst for din virksomhed igennem LinkedIn Ads.

LinkedIn annonce

FAQ

Få svar på de mest populære spørgsmål om LinkedIn Ads lige nu.

Hvordan virker sponseret indhold?

Sponseret indhold starter som en opdatering på din LinkedIn virksomhedsside. Herfra kan den promoveres til en større målgruppe via LinkedIn Ads-programmet. Sponseret indhold vises på LinkedIn-medlemmernes feed og omfatter både billed-, video og karruselannoncer.

Hvad er en god CTR for LinkedIn annoncer?

For tekstannoncer svinger den gennemsnitlige CTR fra 0,025% til 0.08%, imens vi kan forvente en lidt bedre præstation fra sponseret indhold, med en gennemsnitlig CTR på 3%. Din faktiske CTR afhænger hovedsagelig af kvaliteten af din annonce, din målretning og valg af budstrategi.

Hvor mange LinkedIn likes er godt?

Det gennemsnitlige LinkedIn medlem har ca. 393 forbindelser så for hver 5 likes du modtager, vil din annonce blive vist til ca. 2.000 medlemmer. Folk er meget mere tilbøjelig til at klikke på indhold, der allerede har 100 likes og en masse kommentarer, fremfor en artikel med 1 like og 1 kommentar.

Hvad koster annoncering på LinkedIn?

Du bestemmer selv hvor meget du vil annoncere for på LinkedIn. LinkedIn annoncer sælges via en auktion og du kan komme igang med ethvert budget. Når dine annoncer kører, så konkurrerer du med andre annoncører, der ønsker at komme i kontakt med en lignende målgruppe.

Hvad er en god målgruppe størrelse?

For at sikre at din målgruppe ikke bliver for snæver, så vælger vi som udgangspunkt en målgruppestørrelse på minimum 50.000 LinkedIn-medlemmer. Dette vil minimere risikoen for, at annoncen bliver begrænset og minimere risikoen for, at kampagnen ikke leverer tilstrækkelig med resultater.

Hvor stor er svarprocenten på InMail?

Ifølge LinkedIn får afsendere en svarprocent på 300% fra InMails, sammenlignet med andre e-mail og beskedplatforme. Sender du beskeder til dine kunder, så er dine chancer for svar 10-25%. Fra InMails kan folk f.eks. klikke sig ind på din profil, eller videre til dit website, for at få mere information.