YouTube

YouTube, verdens næststørste søgemaskine, er hjemsted for 2 milliarder brugere og anset af 8 ud af 10 marketingsfolk som den mest effektive platform for videoannoncering.

Med YouTube annoncering kan vi hjælpe din virksomhed, uanset målgruppe eller tilbud, med at nå ud til potentielle kunder gennem målrettede annoncer.

Bliv ringet op

Hvad er YouTube annoncering?

YouTube annoncering er en effektiv måde til, at nå ud til en større del af din målgruppe igennem effektive videoannoncer. Dette kan f.eks. gøres igennem Instream-annoncer, der kører før en anden video, eller ved at blive vist i YouTubes søgeresultater. Faktisk er YouTube verdens andenstørste søgemaskine, kun overgået af Google som også ejer YouTube.

Fordelene ved YouTube reklame er mange. Platformen har 2 milliarder aktive brugere, som tilsammen ser 1 milliard timers video hver dag. Hvis alle på jorden så video, så ville det svare til ca. 8,4 minutter pr. dag pr. person. Dette giver dig de perfekte rammer for, at få dit budskab ud til målgruppen, på det rette tidspunkt og med den rette YouTube annonce.

YouTube annoncering
YouTube reklame

YouTube konverterer flere kunder end andre sociale netværk. Faktisk ligger den gennemsnitlig konverteringsrate på 14%, hvor Facebook ligger på 10%. For er få succes med videoannoncer på YouTube er du dog nød til, at kunne skabe videoer i høj kvalitet og samtidig optimere din kampagneeffektivitet. Når det gøres rigtigt, så kan resultaterne imponere.

Vi kan hjælpe dig med, at skabe videoer i høj kvalitet og målrette annoncerne det rette publikum. Med den bedste annoncestrategi og tilpassede annoncetyper, engagerer og overbeviser vi målgruppen til at handle. Vi optimerer effektiviteten i din kampagne over tid og hjælper dig med, at øge dit investeringsafkast igennem videoannoncering.

YouTube annoncering er en effektiv måde til, at nå ud til en større del af din målgruppe igennem effektive videoannoncer. Dette kan f.eks. gøres igennem Instream-annoncer, der kører før en anden video, eller ved at blive vist i YouTubes søgeresultater. Faktisk er YouTube verdens andenstørste søgemaskine, kun overgået af Google som også ejer YouTube.

Fordelene ved YouTube reklame er mange. Platformen har 2 milliarder aktive brugere, som tilsammen ser 1 milliard timers video hver dag. Hvis alle på jorden så video, så ville det svare til ca. 8,4 minutter pr. dag pr. person. Dette giver dig de perfekte rammer for, at få dit budskab ud til målgruppen, på det rette tidspunkt og med den rette YouTube annonce.

YouTube annoncering

YouTube konverterer flere kunder end andre sociale netværk. Faktisk ligger den gennemsnitlig konverteringsrate på 14%, hvor Facebook ligger på 10%. For er få succes med videoannoncer på YouTube er du dog nød til, at kunne skabe videoer i høj kvalitet og samtidig optimere din kampagneeffektivitet. Når det gøres rigtigt, så kan resultaterne imponere.

Vi kan hjælpe dig med, at skabe videoer i høj kvalitet og målrette annoncerne det rette publikum. Med den bedste annoncestrategi og tilpassede annoncetyper, engagerer og overbeviser vi målgruppen til at handle. Vi optimerer effektiviteten i din kampagne over tid og hjælper dig med, at øge dit investeringsafkast igennem videoannoncering.

YouTube reklame

Indsigt

Få et glimt ind i de mange fordele ved annoncering på YouTube.

YouTube annoncering

YouTube annoncering tilbyder en dynamisk platform for brands til at fange opmærksomheden hos potentielle kunder gennem engagerende og mindeværdige videoannoncer. Med muligheden for præcis målretning baseret på brugerens interesser, søgehistorik og demografiske oplysninger, kan annoncer skræddersyes til at nå de mest relevante seere. Dette sikrer, at dit budskab ikke kun bliver set, men også husket og handlet på, hvilket øger chancerne for konvertering.

Som eksperter i YouTube annoncering tilbyder vi en unik service, der går ud over traditionel annonceplacering. Vi dykker ned i den rige pulje af YouTube’s analytiske data for at identificere trends, præferencer og adfærdsmønstre specifikke for jeres målgruppe. Denne indsigt gør os i stand til at skræddersy jeres annoncer, så de ikke bare fanger opmærksomheden, men også fremkalder handling. Ved kontinuerligt at justere og finpudse jeres kampagner baseret på realtidsdata, sikrer vi, at I opnår den højeste mulige engagement og konverteringsrate.

Målsætning

Allerede før vi opretter din YouTube reklame, opbygger vi en god forståelse af din målgruppe og vælger ét eller flere kampagnemål:

  • Salg
  • Leads
  • Website trafik
  • Produkt- og brandovervejelse
  • Brandbevidsthed og rækkevidde

På basis af dine kampagnemål, fastsætter vi den optimale bud- og annoncestrategi, indstiller dit budget og beslutter os for, hvilke annoncetyper der egner sig bedst til at opfylde dine mål.

Typer af YouTube annoncer

Når vi opretter din YouTube reklame, så gør vi brug af én eller flere annoncetyper, der både kan være med og uden din video:

  1. Instream-annoncer, der kan springes over
  2. Instream-annoncer, der ikke kan springes over (inkl. bumper annoncer)
  3. Video discovery-annoncer
  4. Ikke-video annoncer (f.eks. overlejningsannoncer og displayannoncer)

Lad os tage et mere detaljeret kig på de forskellige YouTube annoncer.

1. Instream-annoncer, der kan springes over

Denne annoncetype kan bruges, når du har videoindhold som du gerne vil promovere før, under eller efter andre YouTube-videoer, samt på websites og apps der er Google-videopartnere.

Seeren kan vælge at springe din videoannonce over efter 5 sekunder. Folk har ikke nødvendigvis noget imod at se in-stream videoer. Et studie viste, at 72% af in-stream videoannoncer blev set fra start til slut.

Med CPV-budgivning betaler du dog først, når seeren ser mere end 30 sekunder af din video, ser hele videoen hvis den er kortere end 30 sekunder, eller hvis seeren interagerer med videoen, alt efter hvad der kommer først.

Du kan også vælge at betale ud fra antal eksponeringer, ved at vælge en budgivning baseret på mål-CPM, mål-CPA og maksimering af antal konverteringer.

Dette annonceformat gælder for følgende kampagnemål:

  • Salg
  • Kundeemner
  • Websitetrafik
  • Brandbevidsthed og rækkevidde
  • Produkt- og brandovervejelse

Din videoannonce skal vare mindst 12 sekunder. I dag er 51% af In-stream videoannoncer 15-30 sekunder lange. Hvis du vil promovere en længere video, så anbefales det at holde længden under 3 minutter.

Tip: Hvis din video er lang og bidrager med meget værdi, så har vi også gode erfaringer med promovering igennem display- og overlejningsannoncer.

2. Instream-annoncer, der ikke kan springes over

Denne annoncetype bør bruges, når du har videoindhold, som du gerne vil promovere før, under eller efter andre YouTube-videoer, samt på websites og apps der er Google-videopartnere.

Seeren kan ikke springe din videoannonce over. Denne annoncetype får generelt bedre engagement, men afvisningsgraden for videovisning er også højere. Effektiv målretning er derfor særlig vigtig for disse annoncer.

Den budgivning der anvendes baserer sig på mål-CPM, hvilket betyder, at du betaler hver gang din videoannonce bliver vist. Du betaler med andre ord for antallet af eksponeringer.

Dette annonceformat gælder for følgende kampagnemål:

  • Brandbevidsthed og rækkevidde

Din videoannonce må vare op til 15-20 sekunder lange, afhængig af seerens placering. Er der tale om en bumperannonce, så må din videoannonce kun vare op til 6 sekunder.

3. Video discovery-annoncer

Denne annoncetype bruges til, at promovere dit videoindhold sammen med relateret indhold, så som ud for relaterede YouTube-videoer, i YouTubes søgeresultater eller på den mobile forside af YouTube.

Discovery-annoncer vises med et maniaturebillede fra din video samt en kort tekst. Du betaler først når seeren vælger at se din annonce, ved at klikke på maniaturebilledet.

Dette annonceformat fælger for følgende kampagnemål:

  • Produkt- og brandovervejelse

Discovery-annoncer består af 3 linjer tekst sammen med dit maniaturebillede.

4. Ikke-video annoncer

Denne annoncetype er velegnet til annoncører, som endnu ikke har budgettet til at producere en video. Der findes 2 primære annoncetyper, der kan vise dit budskab med relateret indhold på YouTube:

  • Displayannoncer: Vises i sidebjælken og inkluderer et billede, en tekst og en CTA med et link til dit website.
  • Overlejningsannoncer: Halvgennemsigtige annoncer der vises i bunden af YouTube-afspilleren på YouTube-afspilningssider.

Hvor displayannoncer vises til højre for videoen over listen med videoforslag, så bliver overlejningsannoncer vist nederst i selve videoen, som en halvgennemsigtig billedannonce eller tekst.

Målretning

Før vi går igang med opsætningen af din YouTube-kampagne, så sætter vi os ind i din målgruppe og deres købsadfærd. Jo mere vi ved om dine potentielle kunder, jo bedre kan vi målrette annonceringen.

Med YouTube Ads kan vi målrette annoncerne på flere parametre:

  • Demografi: Dette dækker over alder, køn, husstandsindkomst og forældrestatus. YouTube tillader dog også mere detaljeret real-time data. F.eks. kan vi målrette nye husejere, universitetsstuderende eller nye forældre.
  • Interesser: Her kan vi bruge emner og nøgleord til at målrette seere baseret på deres tidligere adfærd. Dvs. søgeemner. Her hjælper YouTube os med, at målrette annoncerne til vigtige øjeblikke, som når de f.eks. leder efter en ny sofa eller vil lære at male.
  • Remarketing: Vi kan ligeledes målrette folk, som tidligere har interageret med dit website, dine andre videoer eller din app.

Jo mere relevant din videoannonce er for brugeren, jo mere succes får du med din annoncering. Derfor tager vi os altid god tid til, at finde den helt rette målretning til din YouTube annoncering.

Hjælp til YouTube

Vores konsulenter står klar til at hjælpe dig.

Annoncer på YouTube giver dig en oplagt mulighed for, at komme foran flere potentielle kunder. Den bedste YouTube-strategi kan dog ikke udføres uden godt indhold. Og de første 5 sekunder af annoncen er de vigtigste, når det kommer til at fange brugernes opmærksomhed og skabe kontakt. Derudover introducerer YouTube konstant nye funktioner.

Hvis ikke du kender dine kunders købscyklus eller forstår at udnytte de mange annoncefordele på YouTube, så kan dine chancer for succes være snæver. Du er nød til at have styr på dit videoindhold, ligesom din målretning og budstrategi har stor indflydelse på, hvor meget du i sidste ende betaler for en kunde. Vi kan hjælpe dig trygt igennem processen.

YouTube video kampagne
YouTube Ads optimering

Som annoncebureau kan vi ikke bare give dig anbefalinger på, hvilken type indhold der vil engagere din målgruppe. Vi kan også promovere dit indhold overfor et målrettet publikum. Sammen vil vi skabe en konkurrencemæssig fordel, igennem dyb forståelse af din målgruppes adfærd samt optimering og vedligeholdelse af din YouTube kampagne.

Vi tester forskellige annoncetyper og finder ud af, hvad der får dine potentielle kunder til at handle. Og ved hjælp af integreret konverteringssporing, kan vi se, hvilke handlinger dine brugere foretager sig, når de lander på dit website. Kontakt os i dag for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med, at skabe en effektiv YouTube reklame.

Annoncer på YouTube giver dig en oplagt mulighed for, at komme foran flere potentielle kunder. Den bedste YouTube-strategi kan dog ikke udføres uden godt indhold. Og de første 5 sekunder af annoncen er de vigtigste, når det kommer til at fange brugernes opmærksomhed og skabe kontakt. Derudover introducerer YouTube konstant nye funktioner.

Hvis ikke du kender dine kunders købscyklus eller forstår at udnytte de mange annoncefordele på YouTube, så kan dine chancer for succes være snæver. Du er nød til at have styr på dit videoindhold, ligesom din målretning og budstrategi har stor indflydelse på, hvor meget du i sidste ende betaler for en kunde. Vi kan hjælpe dig trygt igennem processen.

YouTube video kampagne

Som annoncebureau kan vi ikke bare give dig anbefalinger på, hvilken type indhold der vil engagere din målgruppe. Vi kan også promovere dit indhold overfor et målrettet publikum. Sammen vil vi skabe en konkurrencemæssig fordel, igennem dyb forståelse af din målgruppes adfærd samt optimering og vedligeholdelse af din YouTube kampagne.

Vi tester forskellige annoncetyper og finder ud af, hvad der får dine potentielle kunder til at handle. Og ved hjælp af integreret konverteringssporing, kan vi se, hvilke handlinger dine brugere foretager sig, når de lander på dit website. Kontakt os i dag for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med, at skabe en effektiv YouTube reklame.

YouTube Ads optimering

FAQ

Få svar på de mest populære spørgsmål om YouTube annoncering lige nu.

Hvad er YouTube annoncering?

YouTube annoncering involverer visning af annoncer på YouTube for at promovere produkter, tjenester eller indhold. Annoncer kan vises før videoer, som overlay-annoncer eller ved siden af videofeedet, hvilket hjælper virksomheder med at nå ud til YouTubes enorme publikum.

Hvilke typer YouTube-annoncer findes der?

YouTube tilbyder flere annoncetyper, herunder TrueView in-stream-annoncer, non-skippable in-stream-annoncer, bumper-annoncer, overlay-annoncer og display-annoncer, hver med unikke fordele og anvendelser.

Hvordan målrettes YouTube-annoncer?

YouTube-annoncer kan målrettes baseret på demografi, interesser, brugeradfærd og mere, hvilket sikrer, at dine annoncer når ud til den mest relevante målgruppe.

Hvad koster YouTube annoncering?

Omstændighederne for YouTube annoncering varierer baseret på budgivningsstrategi og konkurrence. Du betaler typisk per visning (CPV) eller per klik (CPC), med omkostninger, der kan justeres efter dit budget.

Hvordan måler jeg mine YouTube-annoncer?

Succes med YouTube-annoncer kan måles ved hjælp af metrics som visninger, seertid, klikrater og konverteringer, som alle er tilgængelige i Google Ads dashboardet.

Kan YouTube annoncer bruges til min virksomhed?

Ja, YouTube annoncering kan være effektiv for en bred vifte af virksomhedstyper, lige fra små startups til store brands, takket være dens fleksible målretning og formater.

Hvordan starter jeg en YouTube-kampagne?

For at starte en YouTube-annoncekampagne skal du oprette en kampagne i Google Ads, vælge dit mål, dit annonceformat, din målgruppe og dit budget.

Hvordan optimerer jeg mine YouTube-annoncer?

Optimering af YouTube-annoncer kan opnås ved at justere målgrupper, teste forskellige annonceformater, forfine dit budskab og øge kvaliteten af dit kreative indhold. Det er også effektivt regelmæssigt at evaluere og opdatere dine kampagners målretning baseret på ydeevne og brugerfeedback.

Skabe engagerende YouTube-annoncer?

Engagerende YouTube-annoncer skabes ved at fokusere på relevant og værdifuldt indhold for din målgruppe, med klare call-to-actions og højkvalitets visuelle og audioelementer.

Kan YouTube annoncering drive salg?

Ja, YouTube annoncering kan effektivt drive salg, især når annoncer er optimeret mod konverteringsmål og målrettet mod brugere med høj købsintention.

Skal mine YouTube-annoncer være professionelle?

Mens professionelt producerede annoncer ofte performer bedst, kan selv simple, veludførte videoer skabt med et mindre budget være effektive på YouTube.

Fordele ved YouTube vs. andre platforme?

YouTube annoncering tilbyder unikke fordele, såsom et stort og engageret publikum, detaljeret målretning og muligheden for at formidle komplekse budskaber gennem video.

Hvordan vælger jeg annonceformat på YouTube?

Valg af det rigtige annonceformat på YouTube afhænger af dine mål, dit budget og den type engagement, du ønsker fra din målgruppe. Eksperimenter med forskellige formater for at se, hvad der fungerer bedst.

Brug af YouTube-annoncer for brandbevidsthed?

YouTube-annoncer til brandbevidsthed bør fokusere på brede målgrupper med indhold, der effektivt formidler dit brands værdier, mission og produkter eller tjenester.