Social media marketing

Social medier er en vigtig del af din marketingstrategi. Sociale platforme hjælper dig med, at komme i dialog med kunder, øge din brandbevidsthed og skabe leads.

Igennem SMM hjælper vi dig med, at tiltrække nye kunder og øge deres livstidsværdi, ved at levere en høj standard af brugeroplevelse og kundeservice.

Bliv ringet op

Hvad er social media marketing?

Social media marketing (SMM) er processen med, at skabe og dele indhold, skræddersyet til hver enkelt sociale medieplatform, med henblik på, at opfylde ét eller flere mål. Målsætninger kan f.eks. være flere leads, branding eller større engagement. Men for at få succes med social media marketing, så er der flere ting, som du skal tage i betragtning.

For det første er du nød til, at have en klar plan og strategi for, hvordan sociale medier vil understøtte dine målsætning. For det andet er du nød til, at have en dybere forståelse af, hvem din målgruppe er. For det tredje skal dit indhold være så godt, at målgruppen får lyst til at dele det med deres venner. Social media marketing handler om at levere kvalitet, ikke kvantitet.

Sociale medier
Social media marketing

Uanset hvilke målsætninger du har, så er det vigtigt, at du måler effekten af din social media kampagne. På den måde finder du ud af, om din kampagne rent faktisk skaber værdi. Hver platform leverer deres egne indsigter, men hvilke metrics, du kan og bør spore, afhænger af din kampagne. Med den rette data indsigt, kan du forbedre din kampagnes værdi over tid.

I takt med at sociale medier er vokset i kompleksitet og fylder mere i vores hverdag, så er det blevet sværere og vigtigere, at vælge den rette strategi. Vil du høre mere om, hvordan social media marketing kan skabe flere kunder og bidrage til, at øge livstidsværdien af dine eksisterende kunder, så kontakt os i dag for en uforpligtende dialog om mulighederne.

Social media marketing (SMM) er processen med, at skabe og dele indhold, skræddersyet til hver enkelt sociale medieplatform, med henblik på, at opfylde ét eller flere mål. Målsætninger kan f.eks. være flere leads, branding eller større engagement. Men for at få succes med social media marketing, så er der flere ting, som du skal tage i betragtning.

For det første er du nød til, at have en klar plan og strategi for, hvordan sociale medier vil understøtte dine målsætning. For det andet er du nød til, at have en dybere forståelse af, hvem din målgruppe er. For det tredje skal dit indhold være så godt, at målgruppen får lyst til at dele det med deres venner. Social media marketing handler om at levere kvalitet, ikke kvantitet.

Sociale medier

Uanset hvilke målsætninger du har, så er det vigtigt, at du måler effekten af din social media kampagne. På den måde finder du ud af, om din kampagne rent faktisk skaber værdi. Hver platform leverer deres egne indsigter, men hvilke metrics, du kan og bør spore, afhænger af din kampagne. Med den rette data indsigt, kan du forbedre din kampagnes værdi over tid.

I takt med at sociale medier er vokset i kompleksitet og fylder mere i vores hverdag, så er det blevet sværere og vigtigere, at vælge den rette strategi. Vil du høre mere om, hvordan social media marketing kan skabe flere kunder og bidrage til, at øge livstidsværdien af dine eksisterende kunder, så kontakt os i dag for en uforpligtende dialog om mulighederne.

Social media marketing

Indsigt

Få et glimt ind i de mange fordele ved social media marketing.

Markedsføring på sociale medier

3,81 millarder mennesker bruger sociale medier på verdensplan i 2020. Dette er næsten en fordobling af tallet fra 2015 på 2,07 millarder.

Det stigende engagement på sociale medier betyder, at det er nemt for din virksomhed, at komme i kontakt med et stort antal potentielle kunder. Kunder der aktivt søger efter lige netop dit produkt eller service.

Igennem markedsføring, målrettet indhold og den rette promovering, kan vi hjælpe din virksomhed med, at skabe større værdi igennem sociale medier.

Fordele ved social media marketing

Der er flere grunde til, hvorfor din virksomheder skal prioritere social media marketing. Lad os dykke ned i de primære.

1. brandbevidsthed

Social media marketing er en effektiv måde til, at skabe brandbevidsthed og styrke kunderelation med eksisterende kunder. En af måderne til at opnå begge dele er igennem videoindhold.

En god video kan både fremkalde følelser, øge brandbevidshed, tænde en samtale og booste engagement. At den grund bruger vi ofte video og visuelle aktiver til at øge en virksomheds kendskabsgrad.

2. Generer flere leads

Vidste du, at 54% af sociale browsere bruger sociale medier til at finde information om produkter? Mere konkret bruger flere forbrugere sociale medier til, at kigge efter anmeldelser og anbefalinger.

Af den grund er det vigtigt, at have en fremtrædende tilstedeværelse på forskellige men relevante sociale medieplatforme. Her er nøglen, at finde hvilke sociale medier dine kunder bruger, og derefter, at overbevise dem i de vigtige købsstadier, for at booste din leadgenerering.

3. Styrk forholdet til dine kunder

Ifølge et nyere studie, så vil 71% af forbrugere, der har haft en god oplevelse af en service eller et brand på sociale medier, anbefale det det til andre.

Ved at interagere med dine kunder på sociale platforme, viser du dem, at du går op i deres sag. Forholdet kan også styrkes ved, løbende at levere værdi til dine følgere, som har interesse for dit produkt eller brand. Det kan f.eks. også være i form af rabatter, gratis gaver og nyttige råd.

Denne interaktion vil hjælpe din virksomhed med, at opbygge positive relationer med kunderne og derigennem styrke jeres forhold.

4. Øg din rækkevidde i markedet

Hvis ikke du inkluderer sociale medier, som en del af dit marketingmiks, så begrænser du din virksomheds rækkevidde i markedet. Derudover kan du være mere sårbar overfor konkurrence, hvis du begrænser dit marketingmiks til meget få kanaler. Husk på, at din målgruppe er på mange forskellige kanaler.

Ved at interagere med din målgruppe på sociale medier, så bygger du automatisk nye broer til dit website. Og i kombination med sociale annoncer, så kan du få dit indhold og budskab ud til et langt større publikum.

Dette leder ikke bare til mere trafik, men også muligheder for, at erhverve flere kunder til din virksomhed.

Hjælp til social media marketing

Vores konsulenter står klar til at hjælpe dig.

Facebook, Twitter, Instagram og andre populære sociale netværk, skubber konstant nye opdateringer ud, foretager forbedringer og flytter funktioner rundt. Dette er en af grundene til, at mange virksomheder har svært ved at følge med og løbende får tilpasset deres SMM-strategi. Ved siden af dette, så kræver en SMM-kampagne vedligeholdelse.

Samtidig oplever vi desværre, at mange virksomheder kaster sig ud på sociale medier, uden at have en egentlig strategi, defineret målsætninger eller opnået dybere indsigt i deres målgruppe. Disse mangler giver et ustruktureret forløb, som både betyder højere omkostninger og begrænsede resultater. Fundamentet er med andre ord kritisk for din succes.

Social media kampagne
Social media marketing optimering

For at opnå de bedste resultater, så er du også nød til, at måle effekten af din kampagne. Uden dataindsigt, så arbejder du i blinde, hvilket igen leder til høje omkostninger. Og selvom flere af medierne leverer deres egne indsigter, så er du nød til, at have en forståelse af hver metric, hvad de betyder, hvad der påvirker dem og hvordan du forbedrer dem.

Hvis ikke social media marketing er en del af din marketing i dag, så begrænser du din virksomheds potentiale for, at få flere kunder og øget omsætning. Du behøves ikke engang, at have det helt store budget for at komme igang og få resultater. Kontakt os i dag for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig igang, med garanti for, at du hurtigt får resultater.

Facebook, Twitter, Instagram og andre populære sociale netværk, skubber konstant nye opdateringer ud, foretager forbedringer og flytter funktioner rundt. Dette er en af grundene til, at mange virksomheder har svært ved at følge med og løbende får tilpasset deres SMM-strategi. Ved siden af dette, så kræver en SMM-kampagne vedligeholdelse.

Samtidig oplever vi desværre, at mange virksomheder kaster sig ud på sociale medier, uden at have en egentlig strategi, defineret målsætninger eller opnået dybere indsigt i deres målgruppe. Disse mangler giver et ustruktureret forløb, som både betyder højere omkostninger og begrænsede resultater. Fundamentet er med andre ord kritisk for din succes.

Social media kampagne

For at opnå de bedste resultater, så er du også nød til, at måle effekten af din kampagne. Uden dataindsigt, så arbejder du i blinde, hvilket igen leder til høje omkostninger. Og selvom flere af medierne leverer deres egne indsigter, så er du nød til, at have en forståelse af hver metric, hvad de betyder, hvad der påvirker dem og hvordan du forbedrer dem.

Hvis ikke social media marketing er en del af din marketing i dag, så begrænser du din virksomheds potentiale for, at få flere kunder og øget omsætning. Du behøves ikke engang, at have det helt store budget for at komme igang og få resultater. Kontakt os i dag for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig igang, med garanti for, at du hurtigt får resultater.

Social media marketing optimering

FAQ

Få svar på de mest populære spørgsmål om social media marketing lige nu.

Er social media en god marketingkanal?

Sociale medier er blevet en stærk kanal indenfor digital marketing, på grund af den høje brandeksponering og det store investeringsafkast. Sociale medier kan også være et godt supplement til dine øvrige marketingkanaler, som gør det muligt, at målrette potentielle kunder flere steder på deres kunderejse.

Kan sociale medier give øget kundeservice?

At bruge sociale medier til, at give din målgruppe en bedre kundeservice, er en rigtig god idé. Sociale medier gør det muligt, at reagere hurtigt på kunders forespørgsler til dine produkter eller dit brand. Samtidig kan du bruge denne indsigt til, at forbedre dine produkter og endda introducere nye ting.

Hvad er Social Ads?

Social Ads er annoncering på sociale medier, som gør brug af informationer om brugerne til, at målrette og levere et relevant budskab. Målet med dette budskab kan være, at skabe flere kunder, større engagement eller øget brandbevidsthed. Annoncerne afregnes ofte med en klikpris (CPC) eller eksponeringer (CPM).

Hvad er sociale medier?

Sociale medier består af websites og applikationer, der er designet til at give folk mulighed for at dele indhold hurtigt, effektivt og i realtid. Eksempler på sådanne steder er Twitter, der er specialiseret i at dele korte beskeder. Andre så som Instagram og TikTok, har fokus på deling af billeder og video.

Virker sociale medier for B2B?

Det gør det bestemt. Med den rette tilgang og strategi, der kan du stort set opnå de samme målsætninger som B2C-virksomheder og med høj effekt. Faktisk viste et studie foretaget af Omobono, at 79% af de medvirkende så sociale medier, som deres mest effektive marketingkanal, og at de ville øge budgettet næste år.

Hvordan ved jeg om sociale medier virker?

For at finde ud af, om social media marketing virker for din virksomhed, så skal der opsættes sporing af din kampagne. Samtidig er det vigtigt at overvåge, hvordan folk interagerer med din kampagne og om den opfylder de mål, som er hele hensigten med din kampagne.