Facebook

Hver dag besøger 64% af alle danskere Facebook. Platformen har milliarder af brugere og flere af dem, tjekker deres Facebook side flere gange om dagen.

Uanset hvem din målgruppe er og hvad du tilbyder, så kan vi hjælpe dig med, at få dine produkter ud til et det helt rette publikum, som er klar til at handle.

Bliv ringet op

Hvad er Facebook Ads?

Facebook Ads er annoncering eller digital reklame på Facebook. Facebook Ads gør det muligt, at få dine produkter ud til dine potentielle kunder, som dagligt bruger platformen. Med Facebook annoncering kan du både styrke din brand awareness, drive kvalificerede leads til dit website og øge dit salg igennem målrettede annoncer.

Fordelen ved at bruge Facebook annoncering er især, at platformen byder på fintunet målretning. Facebook Ads tilbyder en overflod af indstillinger indenfor demografi, placering, opførsel, lignende målgrupper, retargeting og meget mere. Du kan dermed få dine annoncer ud til et veldefineret publikum, på de helt rette tidspunkter, som er motiveret og klar til at handle.

Facebook annoncering
Facebook Ads

For at få succes med Facebook annoncering er det vigtigt, at du kender din målgruppe og er bevidst om de mål, som du ønsker at opnå. Først derefter kan du definere en succesfuld annoncestrategi. Du er også nød til at forstå annoncesystemet, fra opsætning af kampagner til optimering og sporing af dine Facebook annoncer. Ellers risikerer du at spilde budget.

Vi kan hjælpe dig med, at udnytte det fulde potentiale af din Facebook annoncering. Vi har igennem mange år, arbejdet med både små og store Facebook kampagner og vi kender de faldgrupper foruden muligheder, man som annoncør skal være opmærksom på og som kræver erfaring. Uanset om du har en Facebook Ads-konto i dag, så kan vi sikre dig et højere afkast.

Facebook Ads er annoncering, herunder sponsorerede annoncer på Facebook. Facebook Ads gør det muligt, at få dine produkter ud til dine potentielle kunder, som dagligt bruger platformen. Med Facebook annoncering kan du både styrke din brand awareness, drive kvalificerede leads til dit website og øge dit salg igennem målrettede annoncer.

Fordelen ved at bruge Facebook annoncering er især, at platformen byder på fintunet målretning. Facebook Ads tilbyder en overflod af indstillinger indenfor demografi, placering, opførsel, lignende målgrupper, retargeting og meget mere. Du kan dermed få dine annoncer ud til et veldefineret publikum, på de helt rette tidspunkter, som er motiveret og klar til at handle.

Facebook annoncering

For at få succes med Facebook annoncering er det vigtigt, at du kender din målgruppe og er bevidst om de mål, som du ønsker at opnå. Først derefter kan du definere en succesfuld annoncestrategi. Du er også nød til at forstå annoncesystemet, fra opsætning af kampagner til optimering og sporing af dine Facebook annoncer. Ellers risikerer du at spilde budget.

Vi kan hjælpe dig med, at udnytte det fulde potentiale af din Facebook annoncering. Vi har igennem mange år, arbejdet med både små og store Facebook kampagner og vi kender de faldgrupper foruden muligheder, man som annoncør skal være opmærksom på og som kræver erfaring. Uanset om du har en Facebook Ads-konto i dag, så kan vi sikre dig et højere afkast.

Facebook Ads

Indsigt

Få et glimt ind i de mange fordele ved annoncering på Facebook.

Facebook annoncering

Facebook annoncering handler om, at skabe hyper-målbare kampagner, der viser dine annoncer til de personer, der mest sandsynligt vil fuldføre dit mål. At vælge den rigtige målsætning er derfor afgørende for din succes.

Målsætning

Når vi opretter din Facebook-kampagne, så tager vi udgangspunkt i 3 kampagnemålsætninger, som dine målsætninger kan passe under:

  • Kendskab: Målsætninger der skaber interesse omkring dit produkt eller din tjenesteydelse. Hvad gør dit brand unikt og værdifuldt.
  • Overvejelse: Målsætninger der får personer til at tænke på din virksomhed og søge flere informationer om den.
  • Konvertering: Målsætninger der tilskynder personer, som er interesserede i din virksomhed, om at foretage et køb eller en handling.

Allerede før vi opretter dine Facebook annoncer, tager vi os tid til, at forstå eller definere dine forretningsmål. Først herefter kan vi vælge den rette målsætning til din Facebook annoncering.

Hvert kampagnemål er nøje designet til, at målrette en bestemt fase i din målgruppes købscyklus. Lad os tage et mere detaljeret kig på hver af dem.

Kendskab

Kendskabsannoncer er især gode til, at opbygge dit basepublikum og skabe opmærksomhed omkring dit brand. Her virker infografikker, 15-sekunders videoer, inspiration og kvalitetsfotos ofte godt. Ideen er at skabe opmærksomhed, hvilket betyder, at din annonce skal være mindeværdig.

Overvejelse

Overvejelsesannoncer skal få folk til at tænke på din virksomhed, dine produkter eller services, og søge mere information om det. Disse annoncer er ofte velegnet til at fremme dit bedste on-site (og app) indhold. Herunder gode blogindlæg, kuponer, videoudtalelser, vejledninger og dit nyhedsbrev. Har du et godt tilbud? Så kan vi oprette en tilbudsannonce, som folk ikke kan modstå.

Konvertering

Konverteringsannoncer skal opfordre folk til at købe dit produkt eller foretage en bestemt handling. Det målretter med andre ord bunden af tragten og har til formål, at skabe værdi på din bundlinje. Eksempler herpå kan være, at sende brugere direkte til en kontaktside, produktside eller en tilmeldingsformular. Konverteringsannoncer bruges sammen med Facebook Pixel, hvilket er et lille script, der sporer folk som interagerer med dine annoncer.

Din målsætning kan påvirke de placeringer (Facebook, Instagram, Messenger, Audience Network), hvor annoncerne kan vises.

Annonceformater

Afhængig af din annonceringsmålsætning, så gør vi brug af flere forskellige annonceformater. Her er det vigtigt at vælge det annonceformat, som passer bedst til den virksomhedshistorie, du ønsker at fortælle.

Billede

Billedannoncer er et enkelt format, der med fordel kan bruges til at vise engagerende billeder og tekst. De er gode til formidle hvem du er, og hvad du kan tilbyde, igennem illustrationer og billeder af høj kvalitet.

Video

Videoannoncer er effektive til at fortælle din historie med lyd og bevægelse. Annoncerne kan være alt fra korte videoer, som folk oplever i deres Nyheder, til længere videoer de kan nyde hjemme fra sofaen.

Diasshow

Diasannoncer skaber en videolignende oplevelse, bestående af bevægelse, tekst og lyd. Disse klip indlæses desuden hurtigt, hvilket gør dem velegnet til at afspille på mobile enheder og på forskellige forbindelseshastigheder.

Karrusel

Karruselannoncer gør det muligt, at vise helt op til 10 billeder eller videoer i samme annonce med hvert sit link. Annoncerne er gode til at promovere produkter eller fortælle en god historie, som udvikler sig for hvert kort.

Lynoplevelse

Lynoplevelseannoncer vises i et fuldskærmsformat, når folk interagerer med din annonce på mobile enheder. De er gode til at gøre dine produkter eller dit brand mere inddragende.

Samling

Samlingsannoncer giver folk mulighed for at se og købe dine produkter. Folk kan læse mere om et bestemt produkt ved at klikke på annoncen, altsammen i en simpel og hurtig oplevelse.

Messenger

Messenger-annoncer gør det muligt for folk at starte en samtale med din virksomhed. Gør en personlig dialog mulig med potentielle eller nuværende kunder og tilføj eventuelt interaktive og automatiske funktioner.

Målretning

Facebooks indstillinger for annoncemålretning er uden sidestykke. På Facebook kan vi målrette brugere efter adskillige parametre:

  • Lokation
  • Alder
  • Køn
  • Interesser
  • Forbindelser
  • Forholdsstatus
  • Sprog
  • Uddannelse
  • Erhverv

Hver indstilling kan være brugbar, afhængig af din målgruppe. De fleste annoncører bør altid fokusere på lokation, alder, køn og interesser.

Få kontakt med personer, som kender din virksomhed

Med brugerdefinerede målgrupper, kan du komme i kontakt med personer, som allerede har vist interesse for din virksomhed. Dette kan f.eks. være folk, som tidligere har besøgt dit website eller brugt din app.

  • Kontaktlister: Ved hjælp af oplysninger fra dit CRM eller en e-mailliste.
  • Websitebesøgende: Ved hjælp af Facebooks Pixel, der automatisk tilføjer personer, som har besøgt dit website til en brugerdefineret målgruppe.
  • Appbrugere: Har du udviklet en App? Så kan du oprette annoncer der opfordrer folk til, at udføre bestemte handlinger, så som at foretage et in-app køb.

Mange annoncører målretter så mange brugere som muligt. Dette er desværre en fejl. Store grupper er både dyrere og mindre målrettede.

Facebook Pixel

Facebook Pixel er et analyseværktøj, der gør os i stand til at se, hvad folk kigger på, når de besøger dit website. Derudover kan vi konfigurere din Facebook Pixel til at registere, når folk udfører bestemte handlinger.

Hvad er Facebook Pixel?

Facebook Pixel er en kode som placeres på dit website. Denne kode samler data som hjælper os med at spore konverteringer fra dine Facebook annoncer, optimere dem og opbygge målrettede målgrupper.

Facebook retargeting

Facebook Pixel gør det også muligt, at målrette brugere som tidligere har interageret med dit website. F.eks. folk der tidligere har besøgt en bestemt kategori, et produkt eller besøgt kurven på din webshop. Denne målretning kaldes for Facebook retargeting.

Optimer dine Facebook annoncer

Oplysningerne fra Facebook Pixel kan vi bruge til, at måle og forbedre effektiviteten af din Facebook annoncering. Har du f.eks. en målsætning om, at få folk til at udfylde en formular, så er Facebook Pixel særlig vigtig, for at forstå om dine annoncer bidrager til at opfylde dette mål.

Hjælp til Facebook

Vores konsulenter står klar til at hjælpe dig.

En ting der er sikkert er, at verdenen indenfor annoncering på sociale medier er en meget omskiftelig branche. Hvis ikke du er opmærksom på opdateringerne til Facebook Ads, så er det umuligt at følge med. Hver måned introducerer Facebook både ændringer og nye muligheder, du som annoncør er nød til at tilpasse, for at få succes med dine annoncer.

Imens fordelene ved Facebook annoncering er tydelige, så kæmper rigtig mange virksomheder med, at se betydningsfulde resultater med deres annoncer. Dette skyldes hovedsageligt, at det er nemt at oprette en Facebook annonce, men ekstremt vanskeligt at virkelig gøre den succesfuld, hvor målgruppen ender med at opfylde deres målsætning.

Facebook annoncering strategi
Facebook Ads optimering

Som annoncebureau administrerer vi både små og store annoncekonti på Facebook. Vi hjælper vores kunder med, at skabe avancerede og hyper-målbare kampagner, der aktiverer deres målgruppe og vækster deres bundlinje. Taktikker vi anvender involverer bl.a. A/B split testing, retargeting, lignende målgrupper, konverteringsoptimering med mere.

Vi tester forskellige annoncevarianter for at se, hvad der virker bedst. Og for at måle din annonceeffektivitet, implementerer vi Facebook Pixel så vi kan identificere det eksakte antal leads og salg, som du modtager indenfor en given periode. Kontakt os i dag og hør mere om, hvordan vi kan sikre dig en god og profitabel Facebook Ads-kampagne.

En ting der er sikkert er, at verdenen indenfor annoncering på sociale medier er en meget omskiftelig branche. Hvis ikke du er opmærksom på opdateringerne til Facebook Ads, så er det umuligt at følge med. Hver måned introducerer Facebook både ændringer og nye muligheder, du som annoncør er nød til at tilpasse, for at få succes med dine annoncer.

Imens fordelene ved Facebook annoncering er tydelige, så kæmper rigtig mange virksomheder med, at se betydningsfulde resultater med deres annoncer. Dette skyldes hovedsageligt, at det er nemt at oprette en Facebook annonce, men ekstremt vanskeligt at virkelig gøre den succesfuld, hvor målgruppen ender med at opfylde deres målsætning.

Facebook annoncering strategi

Som annoncebureau administrerer vi både små og store annoncekonti på Facebook. Vi hjælper vores kunder med, at skabe avancerede og hyper-målbare kampagner, der aktiverer deres målgruppe og vækster deres bundlinje. Taktikker vi anvender involverer bl.a. A/B split testing, retargeting, lignende målgrupper, konverteringsoptimering med mere.

Vi tester forskellige annoncevarianter for at se, hvad der virker bedst. Og for at måle din annonceeffektivitet, implementerer vi Facebook Pixel så vi kan identificere det eksakte antal leads og salg, som du modtager indenfor en given periode. Kontakt os i dag og hør mere om, hvordan vi kan sikre dig en god og profitabel Facebook Ads-kampagne.

Facebook Ads optimering

FAQ

Få svar på de mest populære spørgsmål om Facebook Ads lige nu.

Hvorfor skal jeg bruge Facebook Ads?

Facebook Ads er en hyper-målbar form for annoncering. Med mere end 2 milliarder aktive brugere hver måned, kan du annoncere for dine nuværende kunder, nye kunder og personer, som tidligere har interageret med dit website. Facebook Pixel gør det muligt, at spore og optimere dine annoncer.

Hvor mange danskere er på Facebook?

Facebook er det mest benyttede sociale medie i verden og i Danmark. I dag er 4 ud af 5 voksne danskere på Facebook og den loyale bruger, tilbringer i gennemsnit 35 minutter på mediet pr. dag. Ca. 70% af alle danskere har en Facebook profil, hvilket svarer til 3.8 millioner Facebook-profiler.

Er Facebook Ads pengene værd?

Facebook betragtes som en af de største annonceringsplatforme online. Facebook har oplevet en stødt stigende i reklameindtægter år efter år det seneste årti, fordi gode Facebook annoncer leverer resultater for deres annoncører.

Hvad er reklame på Facebook?

Facebook reklame er den mest målrettede form for annoncering. En stor fordel ved reklame på Facebook er dens evne til, at nå ud til dit nøjagtige publikum. Du kan annoncere for personer efter bl.a. demografi, interesser, alder, adfærd, placering med mere.

Hvad koster en facebook annonce?

Der er mange forskellige parametre der afgør, hvad en Facebook annonce koster. Du er dog frit for at vælge dit annoncebudget og dit maksimale bud. Prisen for at dine annoncer kan blive vist, afhænger af din budstrategi samt konkurrencen, og fastsættes på Facebooks annonceauktion.

Hvad koster det at annoncere på Facebook?

Du kan fortælle Facebook, hvor meget du maksimalt vil bruge på annoncering. Hvis du vil, kan du bruge alt fra 50 kr. om ugen til 50.000 kr. om ugen. Afhængig af din budstrategi, kan du vælge at betale pr. klik (CPC) eller pr. 1.000 visninger (CPM).

Hvad er Facebook Pixel?

Facebook Pixel er et script, som du implementerer i kildekoden på dit website. Dette script kan hjælpe dig med, at spore handlinger fra Facebook Ads, analysere og optimere effekten, bygge målgruppe og målrette personer som tidligere har interageret med dit website.

Hvad er Facebook?

Facebook er et socialt netværk der tillader brugere, at interagere med hinanden, forbinde med venner og familie samt dele information. Facebook gør det nemt for annoncører, at målrette brugere som kunne være interesseret i deres produkter eller tjenesteydelser.