Unidrain

Digital marketing og content strategi booster leadgenerering og kundetilfredshed.

Unidrain er gået fra producent af gulvafløb til et internationalt designikon, med deres innovative linjeafløb og designløsninger til det moderne badeværelse.

Unidrain

Digital marketing og content strategi booster leadgenerering og kundetilfredshed.

Unidrain

Unidrain er gået fra producent af gulvafløb til et internationalt designikon, med deres innovative linjeafløb og designløsninger til det moderne badeværelse.

Omsætning

28,3 millioner kroner i 2019 – en stigning på 60% i forhold til 2018. Bedste regnskab til dags.

Anerkendelse

Danish og German Design Award, Den Danske Designpris, reddot award, Good Design.

Leads

Antal leads i 2019 er øget med mere end 113%, som følge af et øget fokus på digital marketing.

International

Danmark, Sverige, Norge, Finland, Frankrig, Tyskland, Storbritanien samt Tjekkiet.

Synlighed

Stødt fremgang. Den digital synlighed er forbedret med 156% i 2019 i forhold til 2018.

Services

Digital marketing
Digital engagement
Digital insights

Digital vækst

Igennem en digital strategi, møder Unidrain nu kunderne, hvor de aktivt søger deres produkter og interessen for modernisering af badeværelset er stor. Og i kombination med et mobilvenligt site med tydelige call-to-actions, føres både eksisterende og potentielle kunder igennem en friktionsfri kunderejse, der både inspirerer, engagerer og skaber handling.

Løsningen var en transformation af Unidrains digitale marketingaktiviteter og Analytics på tværs af 8 forskellige lande, herunder flere kundesegmenter. I dag involverer samarbejdet involverer både search-, display-, social- og email marketing, foruden content- og målrettet webudvikling. Unidrain leverede i 2019 det bedste regnskab nogensinde.

Unidrain linjeafløb

+60%

Mere omsætning i 2019.

+113%

Flere leads i 2019.

+156%

Bedre synlighed i 2019.

Indsigt

Få et glimt ind i hvordan vi løste kundens udfordring.

Manglende digital synlighed

Siden 2013 hvor Unidrain udviklede det innovative linjeafløb med placering mod væggen, opstod der hurtigt en ny konkurrencesituation, hvor flere virksomheder forsøgte at kopiere Unidrains originale designkoncept.

I takt med virksomheder begyndte at lancere lignende produkter, opstod der en digital konkurrencesituation. Denne udvikling ville over tid begrænse Unidrains vækstpotentiale og samtidig skabe forvirring hos potentielle kunder, der havde behov for at finde Unidrains unikke gulvafløbssystem.

Behovet for digital synlighed blev hurtigt afgørende, i forhold til at sikre flere leads og mere salg. Samtidig var der behov for en større ensrettethed i Unidrains marketing, igennem brugen af data og teknologier, for at kunne skabe en friktionsfri kunderejse på tværs af mobile platforme.

Ny strategi skal føre brugere til handling

En transformation af Unidrains digitale marketing, skulle i højere grad fremme alle produkters synlighed. Dette på tværs af digitale medier og søgemaskiner, hvor potentielle kunder var mest optaget af at finde Unidrains løsninger.

Strategien skulle både påvirke og flytte potentielle kunderne igennem købsstadierne, fra opmærksomhedsfasen til beslutningsfasen. Efterfølgende skulle eksisterende kunder plejes, med henblik på et senere gensalg.

I mellemtiden skulle konverteringssporing på alle handlinger sikre, at værdien kunne knyttes til de rette marketingaktiviteter. Data som ville blive brugt i den løbende optimering af både marketingaktiviteterne samt landingssider.

Optimering af den digitale kunderejse

Med udgangspunkt i Unidrains ønsker og eksisterende Analytics-data, valgte vi flere digitale kanaler og medier til at nå målgruppen. Dette inkluderede search-, social- og display marketing, som gjorde det muligt, at komme i dialog med potentielle kunder igennem hele aktivering.

Samtidig skulle målrettede remarketing- og direct marketing sikre, at dialogen med eksisterende kunder, løbende blev genoptaget og plejet, med henblik på fremtidig gensalg og større brandloyalitet.

Ved siden af dette blev hjemmesiden optimeret for større konvertering. Dette på content og UX af primære landingssider.

Samtidig foretog vi en re-opsætning af Unidrains globale Analytics i 8 lande med cross-domain tracking, Google Tag Manager, konverteringssporing og fuld integration med TYPO3, så effekten kunne spores over tid.

en 360-graders løsning

Løsningen til Unidrain tog udgangspunkt i en holistisk tilgang, hvor en lang række faktorer og historisk data blevet taget i betragtning.

Resultatet var ikke kun top-of-mind awareness. Synligheden af produkterne og konverteringsraten blev også øget markant, ved at minimere friktion på digitale medier og på hjemmesiden.

Derudover formåede løsningen, at pleje eksisterende kunder, hvilket resulterede i øget kundeloyalitet samt langt større kundefastholdelse, med henblik på gensalg i fremtiden.

I dag bygger løsningen på en hypermålrettet marketingstrategi, der igennem en 100% datadrevet og semi-automatisk eksekvering – samt overvågning – har genereret flotte resultater år efter år.

Bedste regnskab nogensinde

Den holistiske tilgang til Unidrains forretning og en 360-graders digital strategi, har i kombination klare call-to-actions på websitet, resulteret i kontinuerlige resultater, år efter år, samt bidraget det bedste regnskab nogensinde. 

+60%

Mere omsætning i 2019.

+113%

Flere leads i 2019.

+156%

Bedre synlighed i 2019.

Andre cases

Møblér

117% øget omsætning fra organisk trafik. Se case »

AlgeTeknik

Øget vækst i 5 år og årets Gazelle i 2020. Se case »