AlgeTeknik

Digital marketing booster leadgenerering for 5. år i træk og sikrer prisen for årets Gazelle i 2020.

Fra lokal til landsdækkende. I dag er AlgeTeknik en førende og anerkendt virksomhed, med stor ekspertise indenfor algerens og med høj kundetilfredshed.

AlgeTeknik

Digital marketing booster leadgenerering for 5. år i træk og sikrer prisen for årets Gazelle i 2020.

AlgeTeknik

Fra lokal til landsdækkende. I dag er AlgeTeknik en førende og anerkendt virksomhed, med stor ekspertise indenfor algerens og med høj kundetilfredshed.

Omsætning

Omsætningen er øget med 67% i forhold til 2019. Absolut bedste regnskab til dato.

Anerkendelse

Årets Gazelle i 2020. En pris der hylder Danmarks stærkeste vækstvirksomheder.

Leads

Antal leads i 2020 er øget med mere end 52%, som følge af et øget fokus på digital marketing.

Marked

Dækker i dag hele Danmark, som følge af langt større efterspørgsel og flere ydelser.

Synlighed

Forbedret med 136% i 2020 i forhold til 2019 og med 73% flere besøg på hjemmesiden.

Services

Digital design
Digital marketing
Digital engagement

Digital vækst

Igennem en digital strategi, der både favner search engine marketing, social media marketing og video marketing, møder AlgeTeknik nu kunderne, på de medier og i de kanaler, hvor kunderne aktivt søger deres ydelser. Samtidig er der opbygget en høj konverteringsrate igennem webudvikling samt kundeloyalitet, ved at pleje de gode relationer.

Løsningen tog udgangspunkt i search engine marketing, der allerede fra første år, resulterede i mere end 3 gange så mange leads. Med større efterspørgsmål og tilsvarende vækst, blev den digitale strategi hurtigt udvidet til at dække hele landet. Samtidig har et nyt website øget konverteringsraten med 56%. AlgeTeknik vandt årets Gazellepris i 2020.

AlgeTeknik service

+67%

Mere omsætning i 2020.

+52%

Flere leads i 2020.

+136%

Bedre synlighed i 2020.

Indsigt

Få et glimt ind i hvordan vi løste kundens udfordring.

Hvordan styrkes det digitale salg?

AlgeTeknik har i flere år leveret serviceydelser indenfor algerens målrettet kunder på Fyn. For at styrke deres digitale salg, ønsker virksomheden en strategi for, hvordan de kan øge antallet af henvendelser.

Samtidig er det virksomhedens ønske, at øge deres konverteringsrate samt geografiske rækkevidde i markedet, både hvad angår B2C- og B2B-segmentet, igennem en målrettet annoncestrategi.

Ny hjemmeside og landsdækkende annoncestrategi

For at imødekomme AlgeTekniks ønske om, at styrke det digitale salg ved at øge antallet af henvendelser, konverteringsraten samt rækkevidden i markedet, var der behov for en gennemgribende transformation.

Formålet krævede først og fremmest en ny og konverteringsdygtig hjemmeside, der i højere grad kunne informere om ydelserne, skabe gennemsigtighed og opbygge målgruppens tillid.

Samtidig skulle en marketinganalyse give fornyet indsigt i kunderejsen, og samtidig blive fundamentet for en ny annoncestrategi. En landsdækkende annoncestrategi, der skulle få ydelserne foran hele målgruppen, de rette kundesegmenter og med målrettede annoncer, som i højere grad fremhævede virksomhedens USP’er.

Opfordring til handling virker

Den nye hjemmeside skulle bygges på en fleksibel platform, der nemt kunne udvides over tid og som både var SEO- og mobilvenlig. Her var WordPress med et unikt design, videopræsentationer og produktstyring det ideelle valg. I samme ombæring skulle virksomhedens øvrige content forbedres.

Den landsdækkende annoncestrategi skulle få AlgeTekniks ydelser ud til hele målgruppen, i alle stadier af købsrejsen og på det rette tidspunkt. Her blev det derfor besluttet, at search-, social-, video- og direct marketing ikke bare ville få ydelserne foran målgruppen, men også på de helt rigtige medier. 

mere effektiv leadgenerering

Løsningen til AlgeTeknik krævede en holistisk tilgang til virksomheden, hvor en lang række faktorer og historisk data blevet taget i betragtning.

Resultatet gav ikke bare landsdækkende synlighed og en hjemmeside med 56% større konvertetering. Også leadgenereringen fik et massivt boost, i takt med flere handlingsparate brugere blev sendt til hjemmesiden. De mange nye leads blev dog ikke kun genereret via digitale kontaktmetoder på hjemmesiden. Også kundeservice oplevede en stor stigning i opkald.

Samtidig betød den røde tråd imellem hjemmesiden og annonceringen, at langt flere førstegangskunder nu valgte mere end én ydelse ved henvendelse til virksomheden. Denne positive udvikling har gjort, at AlgeTeknik i dag forhandler flere ydelser og tilvalg, end hvad der var udgangspunktet.

Derudover formåede løsningen, at pleje eksisterende kunder igennem remarketing kampagner samt email marketing. Dette betyder, at flere kunder nu kommer tilbage hvert år og, at den gennemsnitlige livstidsværdi af hver kunde er blevet væsentlig forhøjet.

Vækst i leads for femte år i træk

Den digitale transformation af AlgeTekniks hjemmeside i kombination med en landsdækkende og målrettet annoncestrategi, har betydet, at virksomheden har opnået et stigende digitalt salg i nu mere end 5 år.

Samtidig har de flotte resultater betydet, at AlgeTeknik vandt prisen for årets Gazelle i 2020. Denne flotte anerkendelse gives kun til Danmarks stærkeste vækstvirksomheder.

+67%

Mere omsætning i 2020.

+52%

Flere leads i 2020.

+136%

Bedre synlighed i 2020.

Andre cases

Møblér

117% øget omsætning fra organisk trafik. Se case »

Unidrain

113% flere leads og bedste regnskab til dags. Se case »