Google Ads

Google Ads er en betalt annonceplatform som falder under kategorien PPC, hvor du som annoncør betaler pr. klik eller pr. visninger (CPM) på en annonce.

Med Google annoncer gør vi dine produkter synlige overfor en engageret målgruppe, tiltrækker kvalificerede leads og øger dit investeringsafkast.

Gratis analyse

Hvad er Google Ads?

Google Ads – tidligere Google Adwords – er Googles program til onlineannoncering. Med Google annoncering kan du effektivt promovere din virksomhed, sælge dine produkter, skabe opmærksomhed og øge trafikken til dit website. Samtidig kan din Google annonce blive vist i Googles søgeresultater eller på Google Displaynetværket.

Fordelen ved dat bruge Google annoncering er, at det giver dig mulighed for at vise annoncer til personer, som aktivt søger efter det du tilbyder, og sandsynligvis er interesserede i det du tilbyder. Annoncerne kan målrettes til din målgruppe, på det rette tidspunkt og på det rette sted. Derudover gør annonceringen det nemt, at måle din succes.

Google annonce
Google Shopping

For at få succes med Google Ads er det vigtigt, at du forstår din målgruppes købsadfærd, er bevidst om de mål du vil opnå og derefter opretter en effektiv kampagne, der får din målgruppe til at handle. Det er også vigtigt, at du sporer dine resultater, så du kan gøre dem endnu bedre. En vellykket Google Ads-kampagne kræver løbende optimering.

Har du i dag en Google Ads-konto, så kan vi hjælpe dig med at få de bedste resultater ud af dit annoncebudget. Vi er certificeret Google Partner og udnytter derfor den seneste produktviden. Derudover har vi mere end 15 års erfaring med vedligeholdelse og optimering af avancerede bud- og annoncestrategier på tværs af lande og sprog.

Google Ads – tidligere Google Adwords – er Googles program til onlineannoncering. Med Google annoncering kan du effektivt promovere din virksomhed, sælge dine produkter, skabe opmærksomhed og øge trafikken til dit website. Samtidig kan din Google annonce blive vist i Googles søgeresultater eller på Google Displaynetværket.

Fordelen ved dat bruge Google annoncering er, at det giver dig mulighed for at vise annoncer til personer, som aktivt søger efter det du tilbyder, og sandsynligvis er interesserede i det du tilbyder. Annoncerne kan målrettes til din målgruppe, på det rette tidspunkt og på det rette sted. Derudover gør annonceringen det nemt, at måle din succes.

Google Ads annonce

For at få succes med Google Ads er det vigtigt, at du forstår din målgruppes købsadfærd, er bevidst om de mål du vil opnå og derefter opretter en effektiv kampagne, der får din målgruppe til at handle. Det er også vigtigt, at du sporer dine resultater, så du kan gøre dem endnu bedre. En vellykket Google Ads-kampagne kræver løbende optimering.

Har du i dag en Google Ads-konto, så kan vi hjælpe dig med at få de bedste resultater ud af dit annoncebudget. Vi er certificeret Google Partner og udnytter derfor den seneste produktviden. Derudover har vi mere end 15 års erfaring med vedligeholdelse og optimering af avancerede bud- og annoncestrategier på tværs af lande og sprog.

Google Shopping

Indsigt

Få et glimt ind i de mange fordele ved annoncering på Google.

Google annoncering

Virksomheder der investerer i Pay-Per-Click (PPC) annoncering på Google, opnår i gennemsnit et investeringsafkast på $8 for hver $1 brugt. Med den rette PPC-løsning kan du også få mest muligt ud af Google Ads og maksimere dit afkast, så din annonceringsinvestering bliver en god forretning.

Med vores Google Ads optimering er din annoncering i kompetente hænder. Vi hjælper din virksomhed med at vælge den rette bud- og annoncestrategi, som ikke bare giver kliks men også leder til kvalificerede leads, salg og omsætning. Du bliver desuden tilknyttet en fast kontaktperson og certificeret specialist, der arbejder på at skabe vedvarende resultater i din annoncekonto.

Remarketing og retageting

Ved hjælp af remarketing kan du målrette personer, som tidligere har interageret med dit website og derfor allerede er bekendt med dit brand. Flere studier viser, at der er 70% større sandsynlighed for, at retargeting annoncer resulterer i et køb eller en henvendelse til din virksomhed.

Remarketing kan blive en strategisk vigtig brik i din annoncering. Igennem vores tilpassede strategier og remarketingmetoder, hjælper vi din virksomhed med, at genoptage kontakten med personer som har vist interesse, konvertere varme leads til salg samt holde dit brand øverst i kunders bevidsthed, med henblik på øget gensalg og mersalg.

Performance Max

For at maksimere udbyttet af din annoncering i Google Ads, kan du udnytte kampagnetypen Performance Max. Denne kampagne bruger vi som et supplement til dine almindelige søgekampagner.

Med Performance Max optimeres effektiviteten på tværs af alle Googles kanaler; YouTube, Display, Search, Discover, Gmail, og Maps. I kombination med maskinlæring og automatisering, identificeres potentielle kunder fra hver kanal, som derefter sendes til din hjemmeside.

Google Shopping

Driver du en webshop, så kan du generere en betydelig omsætning ved hjælp af Google Shopping annoncer. Og fordi denne kampagnetype er så god til at levere salg og omsætning, så giver det god mening, at det gennemsnitlige forbrug til Google Shopping er øget med 40% år for år.

Vi kan hjælpe dig med at drage fuld fordel af dine Google Shopping-kampagner, med visuelle Shopping-annoncer som både kan fremhæve dine produkter med billede, titel, pris, butiksnavn og meget mere. Vi skaber ikke kun et vellykket opsæt, men udnytter også Google Smart Shopping-kampagner, for at fremskynde dit salg og maksimere konverteringsværdien.

Display annoncering

Selvom displayannoncer kun opnår en gennemsnitlig klikfrekvens (CTR) på 0,46%, så er det en værdifuld kanal, når det kommer til at opbygge brandbevidsthed. Dette skyldes at displayannoncer er bedre til at fange personers opmærksom. Og selvom brugere ikke altid klikker på din annonce, så bliver de stadig eksponeret for dine produkter.

Vi kan hjælpe dig med, at opnå det største afkast med en kampagne på Google displaynetværket, der når ud til over 90% af verdens internetbrugere. Ved hjælp af den rette kommunikation, målretning og et originalt design til dine annoncer, appellerer vi til din målgruppes behov, skaber målbare konverteringer og får mest muligt ud af dit budget.

Video annoncering

Efterspørgslen efter videoindhold stiger stødt. Faktisk ønsker 54% af forbrugere ønsker mere video fra et brand eller en virksomhed som de støtter. Samtidig oplever over 80% et positivt investeringsafkast fra video annoncer, som annoncører har kørt på sociale medier så som YouTube.

Med en videokampagne i Google Ads kan vi både hjælpe dig med, at producere fængende videokampagner, der engagerer din målgruppe på YouTube og på tværs af videopartnerwebsites. Med video annoncer i flere formater, kan vi effektivt levere flere salg og kundeemner til din virksomhed samt skabe brandbevidsthed og øge din rækkevidde i markedet. 

App annoncering

Apps er kommet for at blive og som appannoncør er dit ønske, at få din app ud til flere betalende brugere. Igennem Google Ads kan du promovere din app på tværs af Googles tjenester, herunder på Google søgning, YouTube, Google Play og Google Displaynetværket.

Med en appkampagne udarbejder vi målrettede annoncer i flere formater til forskellige netværk, som viser din App overfor de rette mobilappbrugere. Igennem kampagneoptimering og budgivning, hjælper vi dig med, at opnå flere installationer, opnå bestemte handlinger i appen eller øge værdien af handlinger i din app.

Landingsside optimering

En vellykket PPC-kampagne består af mere end søgeord, annoncer og målretning. Den tænker også på brugernes næste trin, når de klikker på din annonce og kommer ind på din landingsside. Din landingsside skal leve op til brugerens forventninger for at skabe de ønskede resultater.

Sammen med vores UX og designteam hjælper vi dig med, at udvikle tilpassede landingssider og efterfølgende, at forbedre dem på basis af test og data. Landingssiderne som vi udvikler til din virksomhed er både hurtige og effektive, når det kommer til, at levere en højere konverteringsrate.

Konverteringsoptimering

En af de største fordele ved digital marketing er muligheden for at spore effekten og derigennem forbedre konverteringsrater. Ved at teste nye call-to-actions (CTAs), annoncevarianter, A/B split-testing af landingssider og andet, kan du identificere nye og bedre måder til at drive leads og salg.

Når det kommer til konverteringsoptimering tænker vores Google Ads eksperter hele vejen rundt om din virksomhed. Dette kalder vi vores 360-graders annonceoptimering, som grundlæggende går ud på, at øge procentdelen af besøgende som konverterer til kunder, eller foretager en ønsket handling på dit website.

Hjælp til Google Ads

Vores konsulenter står klar til at hjælpe dig.

Google Ads opdateres konstant med nye funktioner. Hvis ikke du har disse opdateringer i tankerne, så kan det betyde, at du spilder dit annoncebudget, eller bruger det på steder, du ikke burde. Samtidig har Google Ads igennem årerne udviklet sig til en stor annonceplatform med mange kampagnetyper. At vælge den rette målretning kan være en udfordring.

Ja rent faktisk er Google Ads en af de mest udfordrende platforme, når det kommer til at overvåge din succes. Du kan hurtigt bruge hundreder, hvis ikke tusinder af kroner og se lidt til intet afkast på din investering. Hvis ikke du har forudgående erfaring, så kan det være en god idé, at hyre en ekspert, som løbende vedligeholder din annoncekonto.

Google Partner
Google Ads optimering

Uanset om du er ny til Google annoncer eller har en eksisterende annoncekonto, så kan vi som dit Google Ads bureau, levere en nøglefærdig løsning på annoncering i Google. Vi benytter ikke kun branchens stærkeste specialister, men leverer også full-service-løsninger, der kan sikre din virksomhed stor fremdrift på basis af mere end 15 års erfaring.

Har du en eksisterende Google Ads-konto, så tilbyder vi også en gratis og uforpligtende gennemgang, der belyser eventuelle fejl og et uudnyttet potentiale, så du kan opnå større fremgang. Hvis du vil høre mere om de mange services, som vi tilbyder indenfor Google Ads, så kontakt os venligst på mail eller tlf. 2785 0203. Vi glæder os til at tale med dig.

Google Ads opdateres konstant med nye funktioner. Hvis ikke du har disse opdateringer i tankerne, så kan det betyde, at du spilder dit annoncebudget, eller bruger det på steder, du ikke burde. Samtidig har Google Ads igennem årerne udviklet sig til en stor annonceplatform med mange kampagnetyper. At vælge den rette målretning kan være en udfordring.

Ja rent faktisk er Google Ads en af de mest udfordrende platforme, når det kommer til at overvåge din succes. Du kan hurtigt bruge hundreder, hvis ikke tusinder af kroner og se lidt til intet afkast på din investering. Hvis ikke du har forudgående erfaring, så kan det være en god idé, at hyre en ekspert, som løbende vedligeholder din annoncekonto.

Google Partner

Uanset om du er ny til Google annoncer eller har en eksisterende annoncekonto, så kan vi som dit Google Ads bureau, levere en nøglefærdig løsning på annoncering i Google. Vi benytter ikke kun branchens stærkeste specialister, men leverer også full-service-løsninger, der kan sikre din virksomhed stor fremdrift på basis af mere end 15 års erfaring.

Har du en eksisterende Google Ads-konto, så tilbyder vi også en gratis og uforpligtende gennemgang, der belyser eventuelle fejl og et uudnyttet potentiale, så du kan opnå større fremgang. Hvis du vil høre mere om de mange services, som vi tilbyder indenfor Google Ads, så kontakt os venligst på mail eller tlf. 2785 0203. Vi glæder os til at tale med dig.

Google Ads optimering

FAQ

Få svar på de mest populære spørgsmål om Google Ads lige nu.

Hvad er Google Ads?

Google Ads gør det muligt for annoncører, at få vist annoncer i Google søgning og på andre websites via Googles Displaynetværk. I Google søgning kan annoncører byde på søgeord for at få vist deres annoncer. Annoncøren betaler først når en bruger klikker på deres annonce, også kaldt Pay-Per-Click (PPC) annoncering.

Hvad koster Google Ads?

Mange faktorer kan påvirke omkostningerne i Google Ads. Prisen afhænger dog af dit budget og indstillinger. Derudover betaler du kun, når folk interagerer med din annonce, så som at klikke på den eller ringe til din virksomhed. Prisen på klik eller opkald varierer på basis af flere faktorer så som dit kvalitetsresultat.

Hvad er Google AdSense?

Google AdSense gør det muligt for websites, at tjene penge på deres indhold. AdSense viser annoncer sammen med dit websites indhold. Du kan endvidere tilpasse annoncernes udseende, så de visuelt passer ind på dit website. Hvor meget du tjener på annoncerne varierer fra website til website.

Hvad betyder CPC?

Pris pr. klik (CPC) er den pris som du betaler, hver gang en bruger klikker på dine annoncer. Din klikpris bestemmes af flere faktorer, herunder dit maksimale bud, dit kvalitetsresultat og annoncerangeringen for andre annoncører, som byder på et samme søgeord som dig.

Hvorfor annoncere på Google Ads?

Der er primært 3 grunde til, at mange virksomheder investerer i Google Ads. For det første giver platformen dig total kontrol over dit budget uden et minimumforbrug. For det andet er det nemt at skalere en succesfuld kampagne. For det tredje kan du se præcis, hvilke annoncer og søgeord, der resulterede i en konvertering.

Hvad er Google Adwords?

I 2018 ændrede Google Adwords navn til Google Ads. Det nye brand, Google Ads, indeholder de velkendte kampagnetyper på Googles søge- og displaynetværk samt videokampagner. Google Ads gør det muligt for annoncører, at nå ud til folk på det tidspunkt, hvor de er interesseret i deres produkter eller tjenester. 

Hvad er PPC?

PPC står for Pay-Per-Click og er en annonceringsmodel, hvor annoncører betaler en klikpris, hver gang en bruger klikker på deres annoncer. Det er essentielt en måde til at købe besøg til dit website, fremfor at forsøge at “tjene” disse besøg organisk. Du betaler med andre ord kun for den trafik du får.

Hvordan fungerer Google Ads?

Grundlæggende fungerer Google Ads ved, at du vælger et mål, som du ønsker brugere skal opfylde. Derefter vælger du et geografisk område, hvor annoncen skal vises. Sidst men ikke mindst vælger du de søgeord som annoncen skal vises på, opretter du din annonce og angiver dit maksimale månedlige budget.