Rapportering og dashboards

Giv dine forretningsdata mening igennem historiefortælling og interaktive visualiseringer, med fokus på at fremhæve resultater, trends samt skabe større transparent i din virksomhed.

Med vores rapportering hjælper vi dig med, at simplificere kompleks data, igennem visuelle og overbevisende dashboards, der bygger en relevant og sammenhængende datahistorie.

Vil du ringes op?

Hvad er rapportering og dashboards?

Virksomheder indsamler oceaner af data og står dagligt overfor udfordringerne med, at omdanne det til brugbar information. Samtidig består din organisation af flere vigtige interessenter, der har brug for se og forstå dine data, for at kunne træffe afgørende forretningsbeslutninger. Visualisering af dine data igennem dashboards skaber forståelsen.

Sammen med dit team, definerer og skaber vi overbevisende dashboards, der tager udgangspunkt i din virksomheds KPI’er og mål. Vi skaber en relevant datahistorie, som ikke bare er generel, men tilpasset afdelingerne i din virksomhed. I samarbejde med jer, definerer, designer og planlægger vi jeres dashboards, så I altid har de nødvendige informationer.

Interaktive rapporter
Dashboard

Med dashboards opnår du nøjagtighed, da vi forbinder forskellige datakilder og sammensætter et centraliseret datalager til at drive de visuelle rapporter. Rapporter som både er interaktive og tilpasselige for, at kunne give dig en væsentlig bedre dataforståelse. Vi tilpasser endvidere dashboards til din virksomheds mål og behov for at øge deres relevans.

Uanset hvor i verden du er, så har altid adgang til dine digitale dashboards. Vi opsætter endvidere planlægning, så du modtager dine rapporter når du har mest brug for dem. Vil du høre mere om hvordan du kan tilgå dine data mere visuelt og intelligent, så kontakt os gerne i dag, for at høre mere om mulighederne med rapportering og dashboards.

Virksomheder indsamler oceaner af data og står dagligt overfor udfordringerne med, at omdanne det til brugbar information. Samtidig består din organisation af flere vigtige interessenter, der har brug for se og forstå dine data, for at kunne træffe afgørende forretningsbeslutninger. Visualisering af dine data igennem dashboards skaber forståelsen.

Sammen med dit team, definerer og skaber vi overbevisende dashboards, der tager udgangspunkt i din virksomheds KPI’er og mål. Vi skaber en relevant datahistorie, som ikke bare er generel, men tilpasset afdelingerne i din virksomhed. I samarbejde med jer, definerer, designer og planlægger vi jeres dashboards, så I altid har de nødvendige informationer.

Interaktive rapporter

Med dashboards opnår du nøjagtighed, da vi forbinder forskellige datakilder og sammensætter et centraliseret datalager til at drive de visuelle rapporter. Rapporter som både er interaktive og tilpasselige for, at kunne give dig en væsentlig bedre dataforståelse. Vi tilpasser endvidere dashboards til din virksomheds mål og behov for at øge deres relevans.

Uanset hvor i verden du er, så har altid adgang til dine digitale dashboards. Vi opsætter endvidere planlægning, så du modtager dine rapporter når du har mest brug for dem. Vil du høre mere om hvordan du kan tilgå dine data mere visuelt og intelligent, så kontakt os gerne i dag, for at høre mere om mulighederne med rapportering og dashboards.

Dashboard

Indsigt

Få et glimt ind i de mange fordele ved en rapportering og dashboards.

Hvad er et data dashboard?

Et data dashboard er et informationsstyringsværktøj, der viser KPI’er, metrics og nøgledatapunkter på en visuel og struktureret måde. Dette gør det muligt, at overvåge din virksomheds helbred på tværs af afdelinger samt tage informative og datadrevne beslutninger.

Data dashboards kan tilpasses for at imødekomme de specifikke behov i dine afdelinger og virksomhed. Bag kulissen forbindes de med forskellige datakilder, for at kunne præsentere alle data i tabeller, linjediagrammer, søjlediagrammer eller andre formater, afhængig af typen af data.

Et dashboard er med andre ord, en central placering, hvor din virksomhed kan overvåge og analysere ydeevnen af f.eks. din trafik til websitet, afkastet fra digitale kanaler, engagement og mål.

Hvordan virker data dashboards?

Data dashboards virker efter hensigten, når de besvarer vigtige forretningsspørgsmål i din virksomhed eller afdeling. Det er derfor vigtigt at forstå, hvilke KPI’er der skal spores og hvorfor.

Dette afsnit besvarer følgende spørgsmål:

  • Hvilke forretningsspørgsmål besvarer dashboards?
  • Hvilke type data spores på dashboards?
  • Hvordan er dashboards interaktive?

Dashboards er drevet af spørgsmål om din virksomhed

De bedste data dashboards besvarer vigtige spørgsmål om din virksomhed. I modsætning til avancerede BI-værktøjer, så er dashboards designet til hurtig analyse og informationsbevidsthed.

Den almindelige tilgang til at designe et dashboard er derfor, at bygge det ved hjælp af et spørgsmål-svar-format.

  • Hvor mange leads har vi haft i denne måned?
  • Hvad er vores 5 mest sælgende produkter?
  • Hvilken trafikkilde skaber mest omsætning?
  • Hvad er vores gennemsnitlige konverteringsrate for e-handel?

Dashboards kan præsentere operationelle og analytiske data

Svaret på et forretningsspørgsmål i et dashboard, afhænger af branche, afdeling, proces og arbejdsfunktion.

Analytiske dashboards er typisk designet til at hjælpe beslutningstagere og ledere med, at sætte milepæle, mål og forstå, hvad og hvorfor noget skete, med de data, som kan bruges til at gennemføre tilpasninger.

Dette er muligt med et analytisk dashboard baseret på indsigt fra data, indsamlet over en bestemt periode defineret af brugeren. Det kan f.eks. være seneste måned, kvartal eller år.

Dashboards præsenterer interaktive datavisualisering

Data kan visualiseres på et betjeningspanel bestående af f.eks. tabeller, søjlediagrammer, linjediagrammer og målere, så brugerne i din virksomhed kan spore virksomhedens helbred med benchmarks og mål.

Data dashboards præsenterer de nødvendige data for at forstå, overvåge og forbedre din virksomhed igennem visuelle præsentationer.

Selv enkle numeriske data kan gøres visuelt informative, ved at bruge intuitive symboler. F.eks. en rød eller grøn trekant, der peger op eller ned, afhængig af om trafikken eller omsætningen er stigende eller faldende.

Typer af data dashboards

Dashboards er velegnede til alle brancher og afdelinger, inklusiv men ikke begrænset til ledere, salgsafdelingen, marketing, SaaS, udvikling, callcentre og sundhedssektoren. Lad os kort fremhæve nogle populære typer.

Marketing dashboards

Uanset om du ønsker at spore virksomhedens digitale marketingpræstation, SEO-trafik eller dit engagement på sociale medier, så kan det inkludere metrics og KPI’er, der hjælper din virksomhed med at nå målene.

Salg dashboards

Vi lever i et konkurrencepræget landskab, hvor kun de stærkeste overlever. For at holde dit salgsteam på tæerne, gælder det om, at dele de rigtige præstationsindikatorer og metrics, som dine sælgere påvirker.

Leder dashboards

Dashboards er et stærkt værktøj for ledere, fordi de kan opsummere komplekse informationer og præsentere dem i et format, som de kan bruge til, at træffe vigtige beslutninger på vegne af hele virksomheden.

Hjælp til rapportering og dashboards

Vores konsulenter står klar til at hjælpe dig.

De fleste virksomheder bruger flere tjenester til at spore KPI’er og metrics, hvilket både kræver tid og ressourcer, for at opnå korrekt overvågning og analyse. Med dashboards samles den rå data fra disse kilder, regneark og databaser til at oprette tabeller, søjlediagrammer og målere i et centralt og digitalt betjeningspanel, som alle i jeres virksomhed kan tilgå.

Dermed kan jeres teams i organisationen straks se og forstå de nøgletal, de leder efter. Dashboards forenkeler med andre ord jeres rapportering, ved at give brugere mulighed for at kommunikere information på ethvert tidspunkt, på ethvert tidspunkt og uden at skulle bruge timer på forberedelse eller forudgående indsamling og analyse af jeres data.

Samarbejde om data dashboards
Analytics data

Derudover giver dashboards mulighed for konstant kommunikation imellem jeres afdelinger. Fordi de er digitale, så er informationerne altid lige ved hånden. Jeres ledelse har dermed ikke behov for, at anmode om data fra andre afdelinger i organisationen. Dette frigør tid, som f.eks. kan bruges på, at sikre en stabil drift af jeres virksomhed.

Når det kommer til planlægningen af dashboards i jeres virksomhed, så tilbyder vi forskellige løsninger, der kan designes til at imødekomme behovet i dit team og i din virksomhed. Alsidigheden af dashboards gør dem nyttige i enhver branche og afdeling. Kontakt gerne vores analytikere i dag, for at høre mere om mulighederne for dashboards.

De fleste virksomheder bruger flere tjenester til at spore KPI’er og metrics, hvilket både kræver tid og ressourcer, for at opnå korrekt overvågning og analyse. Med dashboards samles den rå data fra disse kilder, regneark og databaser til at oprette tabeller, søjlediagrammer og målere i et centralt og digitalt betjeningspanel, som alle i jeres virksomhed kan tilgå.

Dermed kan jeres teams i organisationen straks se og forstå de nøgletal, de leder efter. Dashboards forenkeler med andre ord jeres rapportering, ved at give brugere mulighed for at kommunikere information på ethvert tidspunkt, på ethvert tidspunkt og uden at skulle bruge timer på forberedelse eller forudgående indsamling og analyse af jeres data.

Samarbejde om data dashboards

Derudover giver dashboards mulighed for konstant kommunikation imellem jeres afdelinger. Fordi de er digitale, så er informationerne altid lige ved hånden. Jeres ledelse har dermed ikke behov for, at anmode om data fra andre afdelinger i organisationen. Dette frigør tid, som f.eks. kan bruges på, at sikre en stabil drift af jeres virksomhed.

Når det kommer til planlægningen af dashboards i jeres virksomhed, så tilbyder vi forskellige løsninger, der kan designes til at imødekomme behovet i dit team og i din virksomhed. Alsidigheden af dashboards gør dem nyttige i enhver branche og afdeling. Kontakt gerne vores analytikere i dag, for at høre mere om mulighederne for dashboards.

Analytics data

FAQ

Få svar på de mest populære spørgsmål om rapportering og dashboards lige nu.

Hvad betyder KPI?

Key Performance Indicators (KPI’er) er kritiske indikatorer for fremskridt hen imod et tilsigtet resultat. KPI’er har til hensigt, at give virksomheden fokus på strategiske og operationelle forbedringer, skabe et godt datagrundlag for beslutningstagere og fokusere på det, der betyder noget nu.

Hvad er dataanalyse?

Dataanalyse er processen med at inspicere, rense, transformere og modelere data med det formål, at omdanne det til brugbar information, drage konklusioner og støtte beslutningstagere. Dataanalyse har flere facetter og tilgange, afhængig af virksomhedens branche og behov.

Hvad betyder datavisualisering?

Datavisualisering er den grafiske repræsentation af information og data i et grafisk og billedligt format. Disse formater inkluderer som regel linjediagrammer, søjlediagrammer, lagkagediagrammer og almindelige tabeller. Det format, som giver den bedste repræsentation, afhænger af datatypen.

Hvad er datarapportering?

Datarapportering er en del af et system, der rapporterer nøgletal i forbindelse med organisationens præstationer, med henblik på at forbedre forskellige aspekter. Dette rapporteringssystem danner rammerne for implementering af bedre kontrol over en virksomheds ydeevne i markedet.

Hvad er Google Data Studio?

Google Data Studio er et gratis værktøj, der kan bruges til at bygge informative, visuelle og interaktive dashboards baseret på data. I dag findes der flere forskellige værktøjer, der gør det muligt, at indsamle data fra forskellige datakilder og præsentere dem i et fuldt tilpasselige rapporter.

Hvad betyder metric?

Metrics er kvantitative målinger. F.eks. betyder metric’en Session en gruppe af interaktioner på dit website, der finder sted indenfor en given tidsramme. En anden metric er Sider pr. session, der svarer til det gennemsnitlige antal sidevisninger pr. session. Der findes mange forskellige metrics.

Digital marketing

Digital marketing

Få eksklusive tilbud, nyheder og stærke marketingtips tilsendt på mail.

Tak for din tilmelding!