SEO priser

Leder du efter SEO priser?

Et spørgsmål som næsten alle virksomheder må tage stilling til når de vil igang med søgemaskineoptimering, er hvor meget de vil bruge på SEO. For at kunne tage den beslutning, er det vigtigt at forstå måden hvorpå et SEO bureau arbejder, så samarbejdet og partnerskabet kan skabes på baggrund af en gensidig forståelse og afstemning af forventninger.

Priser og betalingsmodeller i SEO branchen

Før du kan tage stilling til en pris, er det vigtigt at forstå nogle af de betalingsmodeller som der anvendes i SEO branchen. Herunder finder du 4 af de primære modeller som ofte bruges når SEO priser estimeres. Det er dog ikke uregelmæssigt at benytte mere end én model til samme kunde. F.eks. kan en kunde have en fast månedlig SEO aftale og pakke med sin leverandør, en kontrakt på udvalgte enkelt-ydelser og kunden kan ligeledes løbende være engageret i tidsbegrænsede projekter. Her er en beskrivelse af nogle af de mest populære:

  • Månedlige SEO aftaler (monthly retainer): I denne model betaler kunden en aftalt pris hver måned for et aftalt sæt af SEO ydelser. Månedlige aftaler inkluderer ofte gentagne analyser, månedlig rapportering, on-site optimeringer på kundens website, linkbuilding, presse, søgeordsanalyser og andre løbende ydelser. Månedlige aftaler af denne type er den mest brugte model, fordi den i langt de fleste tilfælde skaber det største investeringsafkast (ROI) for kunden.
  • Kontrakter med faste SEO priser: Næsten alle SEO bureauer sælger ydelser på kontrakt og det er ofte kontrakter der bliver brugt, før kunden er klar til at indgå i en månedlig SEO aftale. Et typisk eksempel kan være en kontrakt der indeholder en række udvalgte ydelser tilpasset kundens forretning. Dette kan f.eks. være en SEO analyse der afdækker websitets stærke og svage sider. Det kan også være en linkanalyse der klarlægger konkurrencen i markedet eller en søgeordsanalyse der identificerer søgeord med den højeste ROI.
  • Projekt-baseret prissætning: Projekt priser minder meget om kontrakter men skiller sig ud ved, at det er projekter som er tilpasset meget specifikt til kunden og er derfor 100% skræddersyet med en start og slut-dato. Priserne varierer meget fra projekt til projekt. F.eks. kan en lokal købmand have brug for lokal / local SEO. Sammen med kunden aftales det hvilke sociale profiler der oprettes og hvor dyb/bred en optimering der skal laves i løbet af projekt-perioden. Det er derfor meget forskellige hvad den enkelte kunde har behov for.
  • Afregning på timebasis: Dette er den velkendte “konsulent-model” hvor opgaven eller salg af information afregnes efter en fast timesats. Denne model er ofte velegnet til mindre opgaver og ad-hoc, f.eks. ved køb af et klippekort til SEO rådgivning.

Hvilke parametrer beregnes SEO priser efter?

Hvad skal du forvente at betale for SEO og hvordan beregnes SEO priser? Et spørgsmål du bør stille dig selv først er, om du ikke hellere vil betale for SEO der virker end for SEO der ikke gør? Sagt på en anden måde, billig SEO kan hurtigt gå hen og blive en dyr fornøjelse hvis det ikke virker. Dyrt SEO der skaber resultater kan derimod være utrolig billig og en god investering, selv efter du har betalt af på ydelsen. I bund og grund er der flere parametrer der afgør hvor meget en SEO ydelse er værd i kr. og øre. Både kunde og leverandør bør derfor som minimum tage følgende med i deres vurdering, når SEO prisen skal beregnes:

  • Konkurrence: Er der stor konkurrence på de søgeord du vil være synlig på, vil din SEO leverandør typisk også skulle bruge mere tid hver måned på at forbedre dine eksisterende placeringer.
  • Erfaring: En SEO leverandør med stor erfaring leverer ofte også en ydelse til kunden af større værdi, hvilket kan ses igennem de resultater som skabes. Kvalitet har en pris for det giver også kunden større sikkerhed for at arbejdet rent faktisk leverer resultater.
  • Økonomi: Det er vigtigt at have en forståelse for især kundens cash-flow. Ofte vil det for kunden være en investering i opstartsfasen, men som udvikler sig til en god investering efter en periode. Med flere penge på bundlinien skabt igennem organisk trafik, giver det også god mening at intensivere SEO-indsatsen med henblik på at forbedre afkastet yderligere. Med andre ord bør løsningen der tilbydes også tilpasses kundens økonomi fra start til slut.

Få effektiv SEO til den rigtige pris hos Citona

For langt de fleste virksomheder idag bliver den højeste ROI skabt igennem målrettet SEO strategier. Hos Citona har vi over 10 års erfaring med tilpassede SEO løsninger til vores kunder. Kontakt os for at høre mere om hvordan vi kan hjælpe dig, og få samtidig et gratis tilbud hvor. Her får du altid SEO priser på ydelser der er fuldtud tilpasset din forretning og mål.

Kunderesultater med SEO

Se flere resultater


60+ topplaceringer

Med de vigtigste søgeord øverst i Google igennem intensiv SEO og indholdsmarkedsføring.

300% øget synlighed

Med 10-25 placeringer på side 1 og øget CTR igennem on-site optimering og international SEO.

Lad os ringe dig op

Har du spørgsmål eller brug for hjælp? Vi vil meget gerne ringe dig op til en uforpligtende dialog.

2785 0203 / man-fre, 9-17