Google optimering

Hvad er Google optimering

Google optimering er begrebet for den opgave der ligger i at optimere en hjemmeside til Google, med det formål at forbedre sidernes synlighed på udvalgte søgeord. Idag består optimering til Google af flere tekniske processer, der i løbet af de sidste mange år er udsprunget fra mere traditionel markedsføring. I takt med at Google har fået en langt bedre forståelse for brugeradfærd og relevans, er det derfor ikke længere tilstrækkeligt, blot at anvende ens søgeord i strategiske placeringer på websitet. Idag tager Google også faktorer som bouncerate, mobilitet, linkprofil og relevans i betragtning, når en given side skal vægtes og placeres i søgeresultaterne. Kvalitet er derfor blevet langt vigtigere end kvantitet, hvilket sætter større krav til din optimering. De websites der mester de mange discipliner bedst, er dem der i sidste end ligger øverst i søgemaskinen. Det er derfor vigtigt at man arbejder målrettet og strategisk med sin synlighed i Google, hvis man ønsker at komme foran konkurrenterne.

On-page optimering til Google

Noget af det første der vigtigt du får på plads, før du overhovedet påbegynder en optimering, er at klarlægge dine søgebrugers adfærd i Google. Dette gøres igennem en teknisk søgeordsanalyse, og giver dig svaret på hvilke emner og hvilke søgeord der har din målgruppes interesse. Dette er kritisk viden og viden som du skal bruge i det efterfølgende arbejde med såvel on-page som off-page optimering. Det er også vigtigt at du sikrer at dit website er fuldt ud tilgængeligt i Google, at der ikke er tekniske udfordringer som blokerer for indeksering, og identificerer eventuelle udfordringer med den eksisterende linkprofil, hvilket både inkluderer interne og eksterne links. Det er med andre ord vigtigt at sikre at selve arkitekturen på websitet lever op til en vis standard, så du får større gennemslagskraft i Google. Problemer og muligheder på websitet kan bl.a. identificeres igennem en teknisk en teknisk SEO analyse. Ved at få udarbejdet en SEO rapport, får du også svarene på, hvor og hvad der skal gøres i forhold til din On-page Google optimering.

Off-page optimering til Google

Når dit websites arkitektur er på plads, skal du igang med at producere relevant indhold omkring de emner som du fandt frem til i søgeordsanalysen. Her er det vigtigt at fokusere på de søgeord der vil konvertere bedste på dit website. Du skal derfor som minimum udvæge de rigtige søgeord udfra brugernes intention, købscyklus, websitets popularitet og konkurrencen på de enkelte søgetermer i Google. Vælger du de forkerte søgeord, kan du nemt spilde en masse tid på områder som ikke skaber konkret værdi. Det kan derfor være en god idé, at få hjælp til såvel udarbejdelse af søgeordsanalysen samt udvælgelsen af de mest profitable søgeord / emner. Disse søgeord skal du generere kvalitetsindhold omkring, og støtte op omkring det igennem mere traditionel markedsføring. På den måde kan du skabe hype og interesse hvilket skaber indgående links. Indgående links er en yderst vigtig parametre i forhold til Google optimering. Vi taler om ekstern linkbuilding hvilket er en disciplin der går ud på at at anskaffe indgående links af høj relevans. Dette er en meget tidskrævende proces og det er desværre ikke noget som du kommer udenom, hvis du vil til tops på attraktive søgeord.

Indhent tilbud på Google optimering

Hos Citona har vi arbejdet med Google og fuldt udviklingen heraf igennem mere end 10 år. Vi ved hvordan SEO og markedsføring skal sammensmeltes for at skabe de bedste søgeresultater, selv på meget konkurrenceprægede søgeord. Hvis du ønsker hjælp til optimering i Google, så kontakt til en nærmere dialog om dine ønsker og behov. Udfyld formularen til højre hvis du ønsker at blive ringet op af en specialist på området.

Lad os ringe dig op

Har du spørgsmål eller brug for hjælp? Vi vil meget gerne ringe dig op til en uforpligtende dialog.

2785 0203 / man-fre, 9-17