Case: Unidrain

Unidrain valgte Citona som foretrukken samarbejdspartner på International SEO

Case med international A/S til Unidrain A/S

Citona indgik i 2014 et tæt samarbejde med Unidrain A/S, der udvikler og leverer innovative løsninger til brusenichen. Løsningen består primært af SEO, men inkluderer også flere tekniske analyser og indholdsoptimering. Resultaterne heraf taler for sige selv:

  • 300% øget synlighed i Googles organiske resultater
  • Synlighed i flere lande og på flere sprog
  • Større brugerengagement – med højere CTR i Google
  • Flere henvendelser og en stærkere international markedsposition

Udfordringen: Øget konkurrence i søgemaskinerne og SEO i flere lande

Fra gennemtænkt teknik til gennemført design. Unidrain A/S har siden deres frembrud, været en frontløber af innovative løsningen til brusenichen. Igennem de seneste år, er der dog kommet mere konkurrence i markedet, specielt fra virksomheder, der forsøger at kopierer Unidrain A/Ss originale designkoncept. For Unidrain A/S er søgemaskinerne en afgørende faktor og kilde til mere kvalificeret trafik og henvendelser. Dette gælder ikke kun i Danmark men også i mere end 10 internationale lande.

Løsningen: Strategi for International SEO, analyser og indholdsoptimering

I tæt samspil med Unidrain A/S, udarbejdede vi derfor en konkret strategi for, hvordan vi ville hjælpe Unidrain A/S til, at styrke deres globale markedsposition, sikre højere internationalt engagement og heraf flere henvendelser. Dette resulterede i en konkret plan og projekt for flere lande og sprog, der skulle opfylde de ønskede målsætninger og forventninger.

Med flere tekniske søgeordsanalyser, startede vi med klart og tydeligt, at afdække brugernes søgeadfærd på tværs af lande og sprog. Herefter foretog vi flere grundige SEO analyser, med henblik på at identificere eventuelle problemer og muligheder som kunne forbedres. Sidst men ikke mindst hjalp vi Unidrain A/S med den omfattende tekniske optimering af deres lande-specifikke domæner. Dette inkluderede også helt unikke landingssider der havde fokus på alle kerneprodukter. Formålet var her, at levere en langt bedre brugeroplevelse, en bedre navigation og forståelse af Unidrain A/Ss unikke koncept. Samtidig styrkede vi den interne arkitektur, hvilket var med til at øge relevansen i søgemaskinerne. Heraf højere engagement, bedre søgeordsplaceringer og ikke mindst flere henvendelser. Idag arbejdes der fortsat på nye lande og sprog med opfølgende linkbuilding, der skal styrke alle søgeord i høj konkurrence, og som har et stort konverteringspotentiale.

Resultatet: 300% øget synlighed på tværs af adskillige lande, større engagement og flere henvendelser igennem international SEO

Igennem international SEO og grundig indholdsoptimering, kunne vi hurtigt konstatere en langt dybere indeksering af Unidrain A/S domæner, større CTR fra søgeresultaterne, bedre søgeordsplaceringer og heraf flere henvendelser. Vi kunne også se, at vores nye landingssider til Unidrain A/S havde en særdeles positiv effekt på brugeradfærden, specielt i forhold til antal sider vist og gennemsnitlig tid på sitet. Samtidig har søgemaskinerne en langt bedre forståelse for sammenhængen imellem Unidrain A/Ss mange lande-specifikke domæner. Unidrain A/Ss domæner er idag langt mere målrettet, både i forhold til søgemaskiner og brugere, med det formål, at drive flere henvendelser styrke deres markedsposition fremadrettet. Igennem månedlig linkbuilding i flere lande, vil Unidrain A/S nu fremadrettet, styrke deres internationale markedsposition på både eksisterende og nye søgeord.

Lad os ringe dig op

Har du spørgsmål eller brug for hjælp? Vi vil meget gerne ringe dig op til en uforpligtende dialog.

2785 0203 / man-fre, 9-17

SEM strategi


Andre cases


Modtag vores nyhedsbrev

Vil du have gode tips, guides og nyheder indenfor SEO og online markedsføring?