Google Shopping Ads

Sælg mere i din webshop med Google Shopping

I Oktober 2012, ændrede Google hvad der førhen hed Product Listing Ads (PLAs) til en ny PPC-model kaldt Google Shopping Ads. Med det følger et feed-baseret system der giver webshop-annoncører mulighed for, at præsentere deres produktudvalg langt mere visuelt, bl.a. med et produktbillede, pris, beskrivelse, URL med mere. Shopping Ads har derfor nogle helt særlige fordele som du ikke finder i almindelige Adwords-annoncer. Der er dog også ligheder med den funktionalitet som vi kender fra traditionelle søgetekst-annoncer. Google Shopping Ads er baseret på CPC hvor du betaler per klik, du kan sætte dags-budgetter, annoncerne kan indstilles til at blive vist på særlige tidspunkter og så bruger de negative søgeord. At få succes med Google Shopping, kræver dog også god viden om både opsætning og optimering.

Kom igang med Google Shopping

At komme igang med Shopping, kræver både et produkt-feed og sammenkobling imellem flere af Googles systemer, herunder Google Merchant Center og Google Adwords. Den mest optimale opsætning, afhænger dog udelukkende af dit nuværende setup og din webshops produkt-feed. I opsætningen er det ligeledes vigtigt at gennemgøre en række handlinger i den rigtige rækkefølge, for at undgå unødige problemer. Med opsætningen på plads, er du klar til at præsentere dine visuelle produkter i Googles søgeresultater. Det er nu vigtigt, at du sørger for optimere din Shopping kampagne, for at undgå at spilde annoncekroner på trafik, som ikke genererer køb i din webshop. Igennem kontinuerlig vedligeholdelse, vil du både forbedre synligheden af dine Shopping Ads og øge dit investeringsafkast (ROI).

Få hjælp til Google Shopping (PLA) opsætning og vedligeholdelse

Google Shopping sætter store krav til såvel opsætning som løbende vedligeholdelse. At komme igang er for mange en kompliceret opgave, hvor man hurtigt kan fare vild i tekniske begreber og miste overblikket. Hos Citona kan vi hjælpe dig hele vejen, og sikre dig produktannoncer der ikke kun giver dig en stærkere markedsposition i Google, men som også øger dit salg i din butik. Vi kan også hjælpe dig med målrettet rapportering, så du ikke er i tivl om, hvor mange salg dine produktannoncer genererer. Og vi kan sørge for, at dine produkter vedligeholdes, f.eks. når du fjerne eller tilføjer et produkt. Med os får du et professionelt bureau der har fingeren på pulsen, kender de muligheder og begrænsninger der ligger i Product Listing Ads (PLA), og som samtidig kan sikre dig en bæredygtig kampagne. Hvis du vil høre mere om Google Shopping, og kunne være interesseret i et samarbejde, så udfyld formularen til højre og få et uforpligtende opkald fra en ekspert.

Kunderesultater

Se flere resultater


Google Shopping

40% billigere kliks

Med gode annoncer på søgeord til en lavere klik-pris igennem et bedre kvalitetsresultat.

Få hjælp til Google Shopping og Product Listing Ads (PLA)

400% flere kundeemner

Med en ny PPC-venlig hjemmeside, målrettet strategi og Adwords kampagner.

Lad os ringe dig op

Har du spørgsmål eller brug for hjælp? Vi vil meget gerne ringe dig op til en uforpligtende dialog.

2785 0203 / man-fre, 9-17