Google Remarketing

Led interesserede brugere tilbage med Google Remarketing

Remarketing er en effektiv måde til at målrette din markedsføring mod de besøgende, som allerede har vist interesse for dit produkt eller din serviceydelse. Med Google Remarketing kan du med andre ord annoncere for en målgruppe, som allerede har besøgt dit website. Dette kan gøres igennem Googles store displaynetværk eller via søgeannoncer i Googles egne søgeresultater (RLSA). Og fordi brugerne du målretter allerede har stiftet bekendtskab med dit website, har du på forhånd en langt større chance for, at generere et køb med det rette budskab.

Remarketing annoncerne og dit budskab kan både leveres som tekstannoncer og billedannoncer. Annoncerne bliver administreret direkte i Adwords og opsættes som en særskilt kampagne for større fleksibilitet. Remarketing er blandt andet en ideel strategi i situationer hvor salgsprocessen er længere og/eller konkurrencepræget. Med den rette eksekvering og overvågning, kan det være et magtfuldt værktøj til at øge dit salg og brands kendskabsgrad i din niche.

Hvordan virker Remarketing?

Teknisk set fungerer Remarketing ved, at der placeres en cookie hos de besøgende, som har besøgt dit website og som opfylder de kriterier du har defineret. Dette cookie-id tilføjes til din marketing-liste. Du kan sagtens have flere re-marketing lister. Et eksempel kunne være én liste for dem der har lagt en vare i indkøbskurven men ikke har gennemført købet. En anden kunne være en liste for dem, der har besøgt en bestemt kategori på dit website. Det kan endda være en liste med brugere som f.eks. har downloadet en brochure eller tilmeldt sig sit nyhedsbrev. Derudover kan listerne kombineres. F.eks. kan du målrette besøgende som har besøgt en kategori og samtidig haft en vare i kurven men ikke gennemført et køb. Dermed kan du målrette et budskab til det rigtige sted i dine brugers købscyklus.

Du kan også styre hvor lang tid brugeren skal forblive på din remarketing-liste, hvor mange gange dine annoncer må vises per dag til brugeren og blokere visse websites fra at vise dine annoncer. Du har altså fuld kontrol med, hvem der kvalificerer sig til din remarketing-lister samt hvordan og hvor henne din markedsføring må eksekveres.

Vil du høre mere om mulighederne for Google remarketing af din webshop eller dine serviceydelser, så kontakt os for en uforpligtende dialog idag!

Kunderesultater

Se flere resultater


40% billigere kliks

Med gode annoncer på søgeord til en lavere klik-pris igennem et bedre kvalitetsresultat.

400% flere kundeemner

Med en ny PPC-venlig hjemmeside, målrettet strategi og Adwords kampagner.

Lad os ringe dig op

Har du spørgsmål eller brug for hjælp? Vi vil meget gerne ringe dig op til en uforpligtende dialog.

2785 0203 / man-fre, 9-17